۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵

متین‌پور مطرح کرد؛

توجه به نقش آفرینی زنان تا پیروزی انقلاب کمرنگ بود

توجه به نقش آفرینی زنان تا پیروزی انقلاب کمرنگ بود

مدیر کل دفتر سیاست گذاری مناسبت‌ها و آیین‌ها گفت: توجه به نقش آفرینی زنان در اجتماع تا انقلاب اسلامی کمرنگ بوده، با پیروزی انقلاب اسلامی جریان فکری جدیدی از زنان راه افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه فراخوان ایده روایت زن شهید توسط بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اهالی فرهنگ و ایده پردازان پیش از ظهر امروز در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این اختتامیه مهدی متین پور مدیر کل دفتر سیاست گذاری مناسبت‌ها و آئین‌ها گفت: جایگاه زن در انقلاب اسلامی موضوع ریشه دار و شروع کننده است. اولین حامیان امام راحل جریان بانوان انقلابی بودند؛ بانوانی که در قیام ۱۵ خرداد نقش آفرینی کرده و در مسجد اعظم قم برای حمایت از امام (ره) جمع شدند. نگاه به زن در انقلاب اسلامی، متفاوت‌تر از نگاه زن گوشه‌نشین شرقی و اومانیستی و مارکسیستی است، در این نگاه‌ها از زن صرفاً به واسطه زن بودنش استفاده می‌شود نه نقشی که می‌تواند در اجتماع داشته باشد.

وی ادامه داد: زن ایرانی مسلمان الگو سومی ارائه داد، توانست در عین عفیف بودن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کند. زنان تاریخ اسلام نیز نقش آفرینی کرده اند، در قرآن نام زنان نقش آفرین آمده است، جریان فکری کربلا توسط حضرت زینب (س) ادامه پیدا کرد، مخفی بودن مزار حضرت زهرا (س) اصل اسلام است. توجه به نقش زنان این چنینی در تاریخ تا انقلاب اسلامی کمرنگ بوده، با پیروزی انقلاب اسلامی جریان فکری جدیدی از زنان راه افتاد.

توجه به نقش آفرینی زنان تا پیروزی انقلاب کمرنگ بود

مدیر کل دفتر سیاست گذاری مناسبت‌ها و آئین‌ها در ادامه سخنان خود افزود: زن مسلمان انقلاب اسلامی طرازش را در بیرون از مرزها بیان می‌کند. زنان در جریان پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس افتخارآمیز حماسه آفریدند و ناله نکردند. امروز همین افتخار در غزه شکل گرفته است و زنی که فرزندان و همسرش را از دست داده می گوید «: فرزندانم فدای مقاومت.»

در پایان وی گفت: زن ایرانی مسلمان و هفت هزار زن شهیده فارغ از جایگاه مادر و همسر بودن، پذیرفتند در اجتماع و فضایی که کسی از و انتظار ندارد عفیفانه فعالیت کنند. امیدواریم توفیق داشته باشیم در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این قله‌های رفیع را ببینیم و روایت کنیم.

کد خبر 5964934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha