لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز شصت‌ونهم؛

هلاکت ۱۰ صهیونیست در شجاعیه/ جنایت جدید صهیونیست ها در جبالیا

هلاکت ۱۰ صهیونیست در شجاعیه/ جنایت جدید صهیونیست ها در جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران یک محله مسکونی در جبالیا جنایت جدیدی را مرتکب شد و ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی در سایه انفعال جهانی و حمایت‌های واشنگتن و غرب جنایت‌های خود علیه مردم غزه را ادامه می‌دهد و مناطق مختلف غزه از شمال گرفته تا مرکز و جنوب این باریکه را بمباران می‌کند.

شلیک ۲۰ موشک از لبنان به اراضی اشغالی

نزدیک به ۲۰ موشک از سمت لبنان به سوی منطقه «یفتاح» در شمال اراضی اشغالی شلیک شده، اما آژیر هشدار در این منطقه فعال نشده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که آژیر هشدار در «کریات شمونه» واقع در شمال اراضی اشغالی فعال شده است.

حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پادگان یفتاح (شهرک قدس اشغالی) و مرکز تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف این پادگان با سلاح مناسب هدف قرار داده و به آنان آسیب قطعی وارد کرده است.

همچنین حزب‎الله لبنان اعلام کرد که یکی دیگر از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام احمد حسن مکحل (کاظم) از اهالی شهرک «جویا» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های حولا، میس الجبل و عیترون و حد فاصل عیناتا و کونین را گلوله‌باران کرد.

همچنین یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی شهرک یارون را با موشک هدف قرار داد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک عیتا الشعب را بمباران کردند.

تانک‌های مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز دو خانه و یک مسجد را در شهرک الجبین و یک خانه را در اطراف شهرک طیر حرفا هدف قرار دادند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک الخیام را با بمب‌های ممنوعه فسفری بمباران کرد.

یکی از موشک‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بر فراز شهرک عیترون منفجر شد.

عملیات ضد صهیونیستی قسام در محله شیخ رضوان

مبارزان قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در محله شیخ رضوان غزه، پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از خانه‌ها سنگر گرفته بودند با گلوله ضدسنگر «تی بی جی» هدف قرار دادند و با شمار دیگری از نظامیان صهیونیست نیز به صورت تن‌به‌تن درگیر شدند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شجاعیه در شرق غزه، ۲ تانک مرکاوای دیگر و ۴ نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال خان‌یونس و ۲ تانک مرکاوای دیگر را در شرق این شهر با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی و یک بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را در جبالیا و بیت لاهیا با گلوله «آر پی جی» هدف قرار داده است.

علاوه بر این تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ‌افزارهای آن‌ها در شرق محله زیتون، نتساریم و شرق استان مرکزی غزه نیز از سوی گردان‌های قدس با خمپاره هدف گرفته شد.

تک‌تیراندازان گردان‌های قدس نیز یک نظامی صهیونیست را در محله شیخ رضوان در غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

اذعان به هلاکت ۴۴۵ نظامی صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک نظامی صهیونیست دیگر در درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت در جنوب نوار غزه به هلاکت رسیده است.

به این ترتیب شمار نظامیانی که ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون به هلاکت رسیده‌اند به ۴۴۵ نفر افزایش یافته است. بیش از ۱۲۰ نفر از این نظامیان، در جریان درگیری‌های زمینی در غزه کشته شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ نظامی صهیونیست در نبردهای زمینی غزه توسط مبارزان مقاومت زخمی شده‌اند. بر این اساس تعداد نظامیان صهیونیستی که از آغاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده‌اند به ۶۴۸ نفر می‌رسد که حال ۱۴۶ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

۲۰۲۳ خونین ترین سال برای فلسطینیان

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ «خونین‌ترین سال» برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال ۲۰۰۵- زمان آغاز ثبت و مستندسازی تعداد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست توسط سازمان ملل- است.

در این گزارش آمده است که بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، علاوه بر کشته شدن ۸ فلسطینی توسط شهرک نشینان اشغالگر، ۲۷۱ فلسطینی از جمله ۶۹ کودک نیز توسط اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری کشته شدند.

در گزارش آن روا در مورد وضعیت نوار غزه نیز آمده است: از آغاز حملات در ۷ اکتبر تاکنون ۲۸۸ آواره ساکن در اردوگاه‌های نوار غزه جان خود را از دست داده و ۹۹۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین اعلام شد که بیش از ۱.۱ میلیون آواره فلسطینی در حال حاضر در ۹۸ مرکز آن روا در منطقه مرکزی نوار غزه و شهرهای خان یونس و رفح پناه گرفته‌اند.

در این گزارش خاطرنشان شد که حدوداً ۱.۹ میلیون فلسطینی که بیش از ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه را تشکیل می‌دهند، آواره شده اند؛ برخی از آنها از آغاز حملات بارها برای یافتن مکان امن کوچ کرده‌ اند.

همچنین در این گزارش کشته شدن ۱۳۵ کارمند آن روا در نوار غزه تأیید شده است.

جنایت صهیونیست ها علیه نوزادان شیرخواره

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران از ارائه خدمات پزشکی از سوی کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان به ۱۰ زخمی ممانعت به عمل آوردند و این موضوع باعث شهادت ۲ نفر از آنان شده است.

وی افزود: اشغالگران کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان را به انتقال زخمی‌ها و کودکان به طبقه دوم مجبور کرده‌اند و آن‌ها را از دسترسی به آب و غذا محروم نموده‌اند.

القدره گفت: اشغالگران ۱۲ کودک بستری‌شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان را از نوشیدن شیر محروم کرده‌اند. ما نسبت به از دست‌رفتن این کودکان هشدار می‌دهیم.

وی افزود: اشغالگران همچنان ۷۰ نفر از کادر پزشکی و زخمی‌ها از جمله رئیس بیمارستان کمال عدوان را در این بیمارستان بازداشت کرده‌اند.

القدره گفت: اشغالگران با اعمال قدرت، زخمی‌ها و بیماران حاضر در بیمارستان کمال عدوان را به بیمارستان شفا که هیچ امکانات پزشکی‌ای ندارد منتقل می‌کنند.

وی افزود: اشغالگران قسمت‌هایی از بیمارستان کمال عدوان، آزمایشگاه‌ها و برخی بخش‌های درمانی آن را ویران کرده‌اند.

گفتنی است روز گذشته اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۸۶۰۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۰۵۹۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وقوع چند انفجار در شمال اراضی اشغالی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیسی در اطراف پادگان صهیونیستی «شومیرا» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای انفجارهای شدید در الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی به گوش رسیده است.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که پادگان صهیونیستی «زرعیت» در شمال اراضی اشغالی به صورت مستقیم از سمت لبنان هدف گرفته شده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا که در حال انجام حمله‌های پیش‌دستانه به جنوب لبنان و هدف‌قراردادن زیرساخت‌ها و مواضع حزب‌الله لبنان بوده با شلیک موشک ضدزره از سمت لبنان هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش این رژیم منطقه‌های گسترده‌ای از جنوبی لبنان را بمباران کرده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که شهرک عیترون ۳ مرتبه از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شده است. علاوه بر این توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های الناقوره و الخیام و منطقه جبل الباط در حدفاصل شهرک‌های مارون الراس و عیترون را گلوله‌باران کرد.

هلاکت ۱۰ صهیونیست در شجاعیه

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها در خیابان «حسنین» محله شجاعیه موفق شده‌اند پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را با بمب‌های قوی هدف قرار بدهند و دست‌کم ۱۰ نظامی ارتش این رژیم را به هلاکت برسانند.

علاوه بر این مبارزان قسام موفق شدند که ۴ تانک مرکاوا و ۴ نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه شیخ رضوان شهر غزه با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار بدهند.

همچنین یک تانک مرکاوای دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الزیتون واقع در شرق شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ از سوی مبارزان قسام هدف قرار گرفت.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها صبح امروز در محور الزیتون و شجاعیه در شرق غزه و در منطقه شیخ رضوان در غرب غزه به شدت با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

علاوه بر این گردان‌های قدس از حمله موشکی به موضع نظامی «صوفا» و استحکامات و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف این موضع خبر دادند.

گردان‌های مقاومت ملی نیز اعلام کردند که نیروهای «شهید عمر القاسم» منطقه اشغالی «کیسوفیم» را موشک‌باران کرده‌اند.

واکنش سازمان پزشکان بدون مرز به جنایات رژیم صهیونیستی

سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساکنان شهر و اردوگاه جنین در سایه تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، نمی‌توانند خود را به بیمارستان برسانند و از همین روی به شهادت می‌رسند.

این سازمان با اشاره به اقدامات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های جنین بیان کرد: نظامیان اسراییلی به سوی بیمارستان خلیل سلیمان در شهر جنین گلوله گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: کشتار و حمله به بیمارستان‌ها و خودروهای امدادی جنین باید متوقف شود.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی یورش خود به شهر و اردوگاه جنین را ادامه می‌دهد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی دیگر بر اثر شدت جراحات وارده در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به جنین به شهادت رسیده و به این ترتیب شمار شهیدان یورش نظامیان صهیونیست به جنین به ۱۱ نفر رسیده است. علاوه بر این چندین نفر از فلسطینیان در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه از گلوله‌باران کور منطقه‌های مختلف غزه خبر داد

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کورکورانه منطقه‌های مختلف غزه از جمله «الزیتون»، «الشجاعیه» و «الدرج» را زیر گلوله‌باران کور گرفته است.

وی تاکید کرد: چندین فلسطینی در نتیجه گلوله‌باران منطقه‌های الزیتون، الشجاعیه و الدرج از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

تخریب یک محله مسکونی در جبالیا توسط رژیم صهیونیستی

جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود یک محله مسکونی را در شهر جبالیا واقع در شمال نوار غزه بمباران و آن را به صورت کامل ویران کرد.

منابع خبری گزارش دادند که در این جنایت، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه الصفطاوی در شمال نوار غزه را به صورت کور و بدون هدف گلوله‌باران کرد.

همچنین پیکر ده‌ها شهید فلسطینی از زیر آوار یک خانه مسکونی در محله «الدرج» شهر غزه بیرون آورده شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 5966515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha