۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

رییس کل دادگستری استان البرز:

شرور معروف کرج اعدام شد

 شرور معروف کرج اعدام شد

کرج - رییس کل دادگستری استان البرز گفت: حکم اعدام «میلاد بیده» عامل اصلی تیراندازی منجر به قتل در یک تعمیرگاه خودرو در محله اوقافی‌های کرج اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی از اجرای حکم اعدام عامل اصلی درگیری مسلحانه و تیراندازی منجر به قتل در منطقه اوقافی‌های کرج خبر داد.

وی افزود: در تیر ماه ۱۴۰۱ پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب کرج تشکیل شد که نشان می‌دهد در محله اوقافی‌های کرج که محله‌ای نسبتاً شلوغ و پرترددی است، یک خودروی ال ۹۰ مقابل یک تعمیرگاه خودرو توقف می‌کند و سه نفر از خودرو پیاده می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: دو نفر از آن‌ها مجهز به سلاح گرم از نوع «وینچستر» و یک نفر مجهز به قمه بودند که بلافاصله شروع به حمله و تیراندازی به حاضران در تعمیرگاه که هفت نفر بودند کردند. در این درگیری تعدادی زخمی شدند و یک نفر از حاضران به ضرب گلوله به قتل رسید.

فاضلی هریکندی بیان کرد: تحقیقات نشان داد چند روز قبل، مقتول با برادرزاده دو نفر از مهاجمان درگیر شده و آن‌ها را تهدید کرده است که در پی آن قاتل به همراه یکی از برادران خود و چند نفر از دوستانشان تصمیم می‌گیرند جهت انتقام به سراغ مقتول بروند لذا پس از تهیه اسلحه اقدام به درگیری و قتل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات در این حمله، سه نفر در صحنه درگیری و دو نفر هم داخل خودرو بوده‌اند، عنوان کرد: قاتل اصلی به اتهام محاربه و قتل عمد تحت تعقیب قرار می‌گیرد و پس از گذشت حدوداً دو ماه از متواری شدن، دستگیر می‌شود. همچنین برادر وی که او نیز مسلح بوده پس از این حادثه و در حین تعقیب و گریز، در درگیری مسلحانه با مأموران کشته می‌شود.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه متهم اصلی در این پرونده علاوه بر قتل عمد به اتهام محاربه نیز تحت تعقیب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در پرونده مربوط به «محاربه» از سوی دادگاه انقلاب استان البرز برای متهم مجازات اعدام صادر شد و با تأیید رأی صادره در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، حکم اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا درآمد.

رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد: اولیای دم به شرط اجرای مجازات اعدام محاربه از اجرای مجازات آتی قصاص صرف نظر کردند و به همین دلیل حکم اعدام میلاد بی ده به اتهام محاربه اجرا شد.

با اشاره به حساسیت و توجه ویژه دادگستری کل البرز به پرونده‌هایی که امنیت و آسایش عمومی را سلب و احساسات جامعه را جریحه‌دار می‌کند، تصریح کرد: در این پرونده‌ها هیچ‌گونه مماشات و مسامحه در قبال متهمان وجود ندارد و ضمن در بازداشت بودن متهمان تا زمان صدور و اجرای حکم، این پرونده‌ها با دقت و سرعت رسیدگی و اشد مجازات قانونی برای مرتکبین تعیین و به اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر 5966582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha