۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹

مدرس کارگاه داستان حماسی در شهرکرد:

دور شدن از کلیشه‌ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است

 دور شدن از کلیشه‌ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است

شهرکرد-نویسنده و مدرس داستان‌نویسی اهل چهارمحال و بختیاری گفت: نکته مورد توجه داستان‌نویسی توجه به لایه‌های دیده نشده جامعه و دور شدن از کلیشه‌ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد خالقی امروز پنجشنبه در کارگاه تخصصی داستان حماسی از سلسله کارگاه‌های جشنواره داستان حماسی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از آنجایی که بخش زیادی از داستان‌های حماسی کشور در بوم مناطق مختلف می‌گذرد و در فرهنگ و تاریخ این مناطق جا دارد تصمیم گرفتیم این حماسه‌های بومی را که در سراسر استان وجود دارند اما متأسفانه فراموش شده‌اند با کمک نویسندگان استان به داستان کوتاه تبدیل کنیم.

وی افزود: توجه به داستان حماسی در نشست‌های نویسندگان چهارمحال و بختیاری هم به منظور توجه به داستان‌های حماسی استان که عمدتاً مغفول مانده‌اند بوده و هم با ارسال آن‌ها به جشنواره داستان حماسی به بهتر برگزار شدن این جشنواره و دیده شدن نویسندگان استانی کمک کنیم که البته چاپ و انتشار آثار نویسندگان استان به صورت جدی دنبال می‌شود.

این نویسنده اهل استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مدتی پیش با همه نویسندگانی که از توانایی آن‌ها برای خلق اثر آشنا بوده‌ام و نویسندگان مرتبط با خانه روایت حوزه هنری ارتباط برقرار کرده‌ایم تا به دنبال ایده باشند، ایده‌هایی تاریخی اجتماعی و فرهنگی را در اختیار برخی از آنها قرار دادیم تا تبدیل به ایده و پیرنگ کنند.

خالقی عنوان کرد: در کارگاه داستان حماسی ۲۲ آذر طرح‌ها، ایده‌ها، پیرنگ‌ها و یا داستان‌های نوشته شده نویسندگان چهارمحال و بختیار با موضوع داستان حماسی مورد بررسی و نقد قرار گرفت و قرار بر این شد که مابقی طرح‌های نویسندگان در جلسه‌ای هفته دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در سطح مؤثر و قابل قبولی در جشنواره داستان حماسی شرکت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین جایزه ملّی داستان حماسی در دو بخش داستان کوتاه و رمان در محورهای حماسه‌های بومی، حماسه‌های دینی و حماسه‌های تاریخی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌تواند آثار خود را در پورتال جایزه ملی داستان حماسی به نشانی www.honarhemasi.ir تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ ثبت نمایند.

کد خبر 5966652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha