۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

با اجرای احکام قضائی؛

۲۸۲۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی به خوزستان بازگشتند

۲۸۲۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی به خوزستان بازگشتند

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با اجرای احکام صادره قضائی در دادگستری استان خوزستان، در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۸۲۲ هکتار اراضی ملی و دولتی در این استان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: جلوگیری از زمین‌خواری، تعدی و تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی از طرق پیشگیرانه و برخورد و مقابله با زمین‌خواران حاصل می‌شود. بنابراین توجه و تمرکز بر جنبه‌های کنشی و واکنشی، هر دو مهم بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات و تدابیر پیشگیرانه، صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی و دولتی به عهده نهادهای متولی است و رسیدگی و برخورد بازدارنده با متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی و دولتی از سوی مقامات قضائی و شعب ویژه رسیدگی‌کننده خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری، دو هزار و ۱۸۲ هکتار از اراضی در حوزه منابع طبیعی شامل ۱۴ هکتار جنگل و ۲۱۶۸ هکتار مرتع، رفع تصرف شد که با اتخاذ تدابیر و راهبردهای مؤثر، میزان تجاوز و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین ۶۴۰ هکتار از این اراضی رفع تصرف شده، تحت نظارت محیط زیست و کمتر از یک هکتار از آن مربوط به اداره راه و شهرسازی استان است.

دهقانی با اشاره به آمار عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان که تغییر کاربری یافته بود، با اجرای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی با قلع و قمع مستحدثات به وضع سابق بازگشت.

کد خبر 5966695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha