۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان:

پژوهش ابزار قدرت کشور است

پژوهش ابزار قدرت کشور است

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان به همگانی شدن پژوهش به‌ویژه در بین دانش‌اموزان تأکید کرد و گفت: پژوهش ابزار قدرت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهامی، ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: به لطف تحریم اتفاقات خوبی در کشور در حال رقم خوردن است و برخی از تحریم‌ها برای ما مزیت به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌هایی مثل تولید لیزر، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای کشورهای اندکی به این فناوری‌ها دست یافتند، ابراز کرد: خوشبختانه ایران در این حوزه‌ها سرآمد است و به پیشرفت‌هایی دست یافته که دیگر کشورها از آن عاجز هستند.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف اتفاقاتی می‌افتد که دانشمندان، پژوهشگران و مردم خیلی از کشورها به آن‌ها فکر نمی‌کنند و از محصولات دیگران استفاده می‌کنند به و این نمی‌اندیشند که باید از استعمار بیرون بیایند.

وی با بیان اینکه پژوهش به آموزش و زیرساخت‌هایی نیاز دارد، عنوان کرد: پژوهش کشور را به توسعه و پیشرفت می‌رساند و توسعه پژوهش آینده کشور را درخشان‌تر و قدرت کشور را بیشتر می‌کند.

شهامی پژوهش را یکی از مولفه‌های آبادانی و سعادت کشور از ابعاد مادی، امنیتی و سایر موارد خواند و گفت: در برخی کشورهای همسایه جدیدترین خودروهای دنیا وجود دارد اما کشور خودشان آباد و آزاد نیست و در فقر مطلق به‌سر می‌بررند.

وی تصریح کرد: برای ساختن آینده مملکت باید کار و تلاش کرد و آموزش و پرورش باید پژوهش را به دانش‌آموزان بیاموزد تا ان را در حوزه‌های مختلف زندگی به‌کار گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان با تأکید بر اینکه پژوهش نیز باید مثل ورزش در دو حوزه قهرمانی و همگانی دنبال شود، افزود: پژوهش همگانی باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد و دانش‌آموزان را پژوهشگر تربیت کند.

وی ادامه داد: در این راستا برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی به انگیزه بیشتر برای این کار کمک می‌کند تا دانش‌آموزان مصرف کننده بار نیایند و باید برای فکر آن‌ها ارزش قائل باشیم.

کد خبر 5966711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha