۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

امام جمعه دشتستان:

مسؤولان برای رفع کمبود شیر خشک در بازار تلاش کنند

مسؤولان برای رفع کمبود شیر خشک در بازار تلاش کنند

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: مسؤولان برای رفع کمبود شیر خشک در بازار تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه دشتستان اظهارکرد: ایمان و تقوا، رعایت انصاف و عدالت، پرداخت زکات، شستن دست‌ها و وضو گرفتن قبل از غذا، ازدواج و… موجب زیاد شدن برکت در زندگی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت هم‌نشینی با دانشمندان خاطرنشان کرد: امام علی (ع) به مالک اشتر توصیه کرد که با دانشمندان، زیاد به گفت‌وگو بنشین و با حکیم‌ها و اندیشمندان، بسیار به بحث بپرداز، درباره اموری که به وسیله آن وضع کشورت اصلاح می‌شود.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: یکی از راه‌های یادگیری دانش، مجالست و همنشینی با دانشمندان است که علاوه بر یادگیری، آثار عملی دیگری نیز دارد؛ همانگونه که حضرت علی (ع) فرمودند کسی که با علما همنشین باشد، عظمت و وقار می‌یابد و کسی که با فرومایگان همنشین گردد، پست و کوچک می‌شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان کرد: زندگی جهادی فاطمه زهرا (س) بسیار عظیم و فوق‌العاده و حقیقتاً بی‌نظیر است و یقیناً در ذهن بشر یک نقطه درخشان و استثنایی است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: زندگی فاطمه زهرا (س) اگر چه کوتاه بود اما این زندگی از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت و نظام اسلامی دریای پهناور از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: این وحدت در هدف است و تلاش می‌شود که جامعه اسلامی پیشرفته مستقل ایجاد شود که باید دانشجو و طلبه، حوزه و دانشگاه، روحانی و روشن‌فکر تحصیل‌کرده، در کنار هم، دوش‌به‌دوش هم و باهم، به سمت یک هدف حرکت کنند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به پیام‌های وتوی قطعنامه شورای امنیت گفت: وتو مصداق بارز قانون جنگل است؛ قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰ سال، درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنج‌گانه و خصوصاً آمریکا به کار گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی، چراغ سبز برای جنایات بیشتر، سنگ را بستن و سگ را رها کردن، بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از آمریکا از پیام‌های این وتو است.

حجت‌الاسلام مصلح اظهار داشت: این اقدام آمریکا موجب خشم بیشتر افکار عمومی از صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود شیر خشک در بازار افزود: کمبود شیر خشک در بازار باعث گله‌ی مردم شده است متأسفانه فروش شیر خشک با کدملی هم در این امر بی اثر بود.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: از ۲۰ مهرماه به داروخانه‌ها اعلام شد شیر خشک را در قبال اخذ کد ملی و تاریخ تولد نوزاد به مصرف کننده ارائه بدهند و همین اتفاق هم افتاد، اما با وجود این تمهیدات در تأمین نیاز بازار اتفاق خاصی نیفتاد و همچنان در داروخانه‌ها شیر خشک یافت نمی‌شود، لذا مسؤولان برای حل این معضل چاره اندیشی کنند.

کد خبر 5967347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha