۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷

امام جمعه دماوند:

دولت در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشد

دولت در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشد

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: دولت در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه عزاداری باشکوه و پر سر صدا برای حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی و ادای حقوق پیامبر عظیم الشأن اسلام است اظهار کرد: از سخنرانان و مرثیه‌سرایان محترم تقاضا داریم سبک زندگی فاطمی را برای مردم تبیین کنند و بگویند که چگونه می‌توان در خانه کوچک و با ساده زیستی و قناعت فرزندان بزرگ و تأثیر گذاری تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ولایت مداری و دفاع از نبوت و امامت و در عبودیت و بندگی خدا و در سیاستمداری و جهاد تبیین و در تبلیغ معارف اسلامی و الهی الگوی واقعی همه ماست گفت: حتی گریه‌های حضرت فاطمه بعد از رحلت رسول خدا برای ما درس آموز و نشانگر جهاد و مبارزه با طاغوت زمان بود. گریه حضرت فاطمه فقط عاطفی نبود بلکه گریه سیاسی هم بود. گریه‌ای که در جهت استقرار نظام ولایی و توحیدی و نفی سلطه طاغوت است.

فتاح دماوندی افزود: دوشنبه ۲۷ آذر، سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه است و این روز را گرامی می‌داریم، شهیدان مطهری و مفتح با حضور در دانشگاه و گفتگو با دانشجویان و اساتید، به شبهات فکری و اعتقادی پاسخ می‌گفتند و الگوی وحدت و همفکری حوزه و دانشگاه شدند و دشمنان انقلاب اسلامی همیشه سعی کرده‌اند بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند و آنها را به هم بدبین کنند، اما رمز پیروزی همه جانبه ما وحدت و انسجام و خوشبینی به یکدیگر است. تعامل علمی پژوهشی حوزه و دانشگاه و تلاش این دو برای تولید علم و حل مسائل جدید لازمه پیشرفت کشور و قوی‌تر شدن ایران عزیز ماست.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید برای تقویت رتبه علمی- پژوهشی کشور در جهان و برای ارتقای معنویت و اخلاق و تحقق عدالت و مبارزه با فساد و حفظ استقلال و آزادی در ایران با یکدیگر همکاری مضاعفی داشته باشند عنوان کرد: یکی از وظایف نظام اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و مفسدین و سودجویان حرام خور سیری ناپذیر است و وجود فساد اقتصادی و مالی در هر نظامی زشت و ناپسند است و در نظام اسلامی زشت‌تر است و البته این مشکل در طول تاریخ وجود داشته است، چون زیاده خواهی همیشه وجود دارد.

فتاح دماوندی گفت: اینکه چگونه یک فساد بزرگ اقتصادی ۳ میلیارد دلاری شکل می‌گیرد باید به عوامل زمینه ساز آن توجه کرد و باید راهکارهای منتهی به فساد را بست و این ضعف سامانه‌های نظارتی و قوانین ناکارآمد و نظام اداری معیوب از عوامل فساد اقتصادی است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه ما برای دور زدن تحریم‌ها به پیمان‌های پولی غیر دلاری نیاز داریم گفت: بالغ بر ۶۰ درصد مبادلات تجاری ایران و روسیه بر اساس ارزهای ملی ریال و روبل در حال انجام است و دولت محترم باید برای رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط اقتصادی با کشورهای جهان تلاش خود را متوقف نکند، ما علاوه بر موفقیت‌های بزرگ، نقایص و مشکلات اقتصادی فراوانی داریم که سفره کوچک برخی اقشار محترم مردم نمایانگر آن است و از دولت و مجلس محترم می‌خواهیم در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشند، چون زندگی برای اقشار ضعیف سخت است.

کد خبر 5967436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha