۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

امام جمعه موقت شیراز:

حکمرانی ما در فضای مجازی بر اساس منویات رهبر انقلاب صورت گیرد

حکمرانی ما در فضای مجازی بر اساس منویات رهبر انقلاب صورت گیرد

شیراز- امام جمعه موقت شیراز گفت: حکمرانی ما در فضای مجازی باید مورد بازنگری قرار گرفته و باید به اساسنامه مرکز راهبری فضای مجازی کشور و منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه توجه جدی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شیراز با بیان اینکه ائمه از دامان حضرت فاطمه به عنوان نور الهی پای به هستی می‌نهند افزود: این ظرفیت حضرت در بستر خانواده قرار گرفته و وی یک الگوی کامل در برابر دیدگان زن مسلمان است که با هدایتش نور الهی در خانه و خانواده تجلی می‌یابد و خانه عینیت‌بخش این نورالهی خواهد شد.

وی گفت: مفاهیمی چون خانه و خانواده متعالی در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نمود دارد و علاوه بر این دو باور در وی متجلی است که اگر این دو درک شود تعالی محقق خواهد شد و اولین آن معاد باوری، آخرت گرایی و توجه به فرجام و عاقبت امور است که تربیت فرزندان وی نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد و موضوع دوم نیز مساله معنویت گرایی و اتصال به عالم بالا و ملکوت و دوری از شیاطین است که شهدای ما نیز آراسته به این مفاهیم بودند.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: در نگاه امام خمینی نیز زن آنقدر اهمیت داشت که امام نیز فرمود زن هم مثل قرآن انسان‌ساز و محور خانواده است و توجه به این مسائل می‌تواند آلودگی‌های روحی اجتماعی فرد را کم کند.

جهاد علمی و نرم‌افزاری از دیدگاه رهبر انقلاب رکن امنیت پایدار است

وی در خصوص مناسبت‌های پیش رو (روز وحدت حوزه و دانشگاه، هفته پژوهش) نیز گفت: شهید مفتح محور وحدت حوزه و دانشگاه بودند و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص وی بیان کرد: این شهید معتقد به مبارزه برای گسترش فکر اسلامی و یافتن مفاهیم جدید و ارزشی اسلام در بستر دانشگاه، حوزه و جامعه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قانع بیان کرد: رهبر انقلاب از سال‌ها پیش مساله جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم را مطرح کردند و در بیانیه گام دوم نیز بر اهمیت مساله علم و پژوهش تاکید کرده و حتی علم را رکن امنیت پایدار کشور دانستند و اشاره کردند که باید در بستر حوزه و دانشگاه باید رویکرد جهاد علمی اتفاق بیفتد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص شیراز نیز از این تعبیر استفاده کردند که «دانشگاه شیراز دارالعلمی در دارالعلم است» و بیان این مساله مسؤولیت‌ آور است و تکلیف ما را دوچندان می‌کند.

امام جمعه موقت فارس افزود: مراکز حوزوی فارس نیز همواره مرکز تولید علم بوده و شهید مطهری در یکی از کتب فلسفی خود می‌گوید که حکمت متعالی ملاصدرا با کمک علمای شیراز قوت گرفت و به فرموده آقا فقه اکبر شد و همین بیانات مسؤولیت نهادهای علمی ما را سنگین‌تر می‌کند و حوزه و دانشگاه ما در کنار هم باید به رفع نیازهای علمی و حل مسائل پیرامونی ما کمک کنند و جهاد علمی در راستای حل مسائل نظام باید قوت بگیرد.

وی در باب حکمرانی فضای مجازی نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در اوایل دهه نود اساسنامه مرکز راهبری فضای مجازی کشور را ابلاغ کرد و بیش از ۱۲ سال از این ابلاغ می‌گذرد و آسیب‌پذیری جدی ما در موضوعات اجتماعی فرهنگی اخلاقی ناشی از بی توجهی به حکمرانی فضای مجازی بیشتر شده است.

حجت الاسلام قانع با تاکید بر اینکه اکنون که مرزهای جهانی برداشته شده و دهکده جهانی در بستر فضای مجازی شکل گرفته است تاکید کرد: باید برای ساخت ایران قوی همت کنیم و در برابر آرایش جنگی دشمن و تولید محتوا موضعی فعال و مبتکرانه در پیش بگیریم و یکی از مظاهر ایران قوی، قوت گرفتن در فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌ها است که باید با برنامه‌ریزی دقیق، فعال و مبتکرانه صورت بگیرد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: حکمرانی ما در فضای مجازی باید مورد بازنگری قرار گرفته و باید به اساسنامه مرکز راهبری فضای مجازی کشور و منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه توجه جدی کنیم.

کد خبر 5967454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha