۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:

توسعه روابط گیلان با داغستان به صورت جدی پیگیری می‌شود

توسعه روابط گیلان با داغستان به صورت جدی پیگیری می‌شود

رشت- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدیان بعد از ظهر جمعه در همایش تجاری تجار و بازرگانان گیلان و داغستان اظهار کرد: از ابتدای سفر استاندار و هیأت اقتصادی گیلان به روسیه تاکنون نشست‌ها و همایش‌های خوبی در راستای توسعه روابط گیلان با استان‌های مهم روسیه تشکیل شده است.

وی با اشاره به حضور مدیران، تجار و فعالین تجاری و اقتصادی گیلان به روسیه افزود: توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان و سایر استان‌های روسیه به جد دنبال می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به تعاملات ایران و روسیه در صدر و کلان بیان کرد: توسعه روابط گیلان با استان‌های تأثیر گذار اقتصادی روسیه در چارچوب سیاست‌های راهبردی طرف ایرانی و روسی پیگیری می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه گیلان حلقه اتصالی کریدور شمال به جنوب است، گفت: خط ریلی رشت _ کاسپین به منظور تقویت و توسعه روابط گیلان با کشورهای حاشیه خزر به ویژه جمهوری داغستان تا ماه‌های آتی راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به خط ریلی رشت _ آستارا و نقش مهم این پروژه افزود: مقدمات احداث خط ریلی رشت _ آستارا انجام شده و به‌زودی با جذب سرمایه گذار توانمند عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اهمیت مرزی بندر آستارا بیان کرد: برخی زیرساخت‌های مرزی بندر آستارا دارای مشکلات و چالش‌هایی است که به نسبت رفع اشکالات اقداماتی صورت گرفته است.

محمدیان با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل دارد، گفت: گیلان در بخش تولیدات کشاورزی در کشور رتبه اول تا پنج را دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای صادراتی در تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی افزود: در تولید برخی محصولات کشاورزی از سموم استفاده نمی‌شود.

توسعه روابط گیلان با داغستان به صورت جدی پیگیری می‌شود

لزوم مانع زدایی بسترهای روابط تجاری گیلان و داغستان

قاسم رضائیان رئیس اتاق بازرگانی گیلان نیز در این همایش اظهار کرد: گیلان استان معین ایران در توسعه روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با روسیه است.

وی با اشاره به سفر هیأت تجاری و اقتصادی گیلان به روسیه افزود: در این سفر چند روزه نشست‌ها و تبادل نظرهای خوبی بین مسؤولان گیلان با مسکو و آستراخان صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اهمیت توسعه روابط گیلان و داغستان بیان کرد: جمهوری داغستان دارای توانمندی‌های تجاری و اقتصادی بالقوه ای است که این خصیصه‌ها بر اهمیت توسعه روابط تجاری می‌افزاید.

وی با اشاره به کیفیت بالای فندق و زیتون گیلان افزود: این دو محصول گیلان به نسبت مشابه استان‌های دیگر با کیفیت تر و مرغوب تر است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد چای کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: ۶۰ درصد کیوی کشور در گیلان تولید می‌شود و محصولات کیوی این استان منحصر به فرد و صادراتی است.

رضائیان با اشاره به کیفیت بالای برنج گیلان اضافه کرد: گیلان تأمین کننده برنج ۲۰ میلیون ایرانی است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به فرصت‌های از دست رفته ارتباط اقتصادی گیلان با داغستان بیان کرد: تاکنون شرایط مناسبی برای توسعه روابط و ایجاد مناسبات اقتصادی بین فعالین اقتصادی و تجار گیلان و داغستان فراهم نبوده است.

رضائیان با تاکید بر لزوم مانع زدایی بسترهای روابط تجاری از سوی دو طرف تصریح کرد: عوارض و مالیات‌های گمرکی تجار گیلانی و داغستانی در راستای قوت بخشی به روابط اقتصادی و تجاری باید برداشته شود.

بسترهای سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی فراهم است

«محمد سجاد سیاهکارزاده» مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این نشست به نقش کلیدی منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی نماینده ۱۵ منطقه منطقه آزاد ایران در حوزه روابط تجاری با کشورهای شمالی و کریدور شمال به جنوب است.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران خارجی و داخلی استقبال می‌کنیم، گفت: منطقه آزاد انزلی با ۱۶۴ مجموعه صنعتی و دانش بنیان، گردشگری و تجاری و همچنین دو منطقه بندری انزلی و کاسپین فرصت سرمایه گذاری ویژه ای دارد.

سیاهکارزاده با بیان اینکه آینده روابط تجاری گیلان با داغستان روشن است، گفت: آماده سرمایه گذاری تجار، و بازرگانان و فعالین اقتصادی داغستان در منطقه آزاد انزلی هستیم.

کد خبر 5967543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha