۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:

مفاخر استان بوشهر با تولید محتوای فرهنگی و هنری معرفی می‌شوند

مفاخر استان بوشهر با تولید محتوای فرهنگی و هنری معرفی می‌شوند

بوشهر- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای مفاخر بزرگ و ارزشمندی است که باید برای معرفی آنها با تولید محتوای فرهنگی و هنری تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ جمعه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دردانه و با ارزش تر از شهید نداریم، شهید صادق گنجی، دُرّ نایاب شهرستان دشتستان به نحو احسن و مطلوب رسالت بین المللی خودش نسبت به منظومه فکری امام انقلاب اسلامی ادا کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: شهید گنجی یکی از نمونه‌های وحدت حوزه و دانشگاه است؛ از شخصیت‌هایی هستند که به لحاظ کاری نماد وحدت حوزه و دانشگاه هستند و می‌توانند یک افق در نگاه حضرت امام خمینی در جامعه باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: شهید صادق گنجی نه تنها در سطح استان و ایران بلکه قابلیت فراملی را دارد و جریانی که در مواجهه با شهید صادق گنجی قرار می‌گیرد یک جریان تحجر است.

وی ابراز داشت: شهید صادق گنجی را می‌توان اولین شهید در نظر داشت که در مقابل جریان تکفیری مبارزه می‌کند و به شهادت می‌رسند و لازم است اصحاب رسانه است این شهید گرانقدر را با این موضوع مطرح کنند.

افروغ ابراز داشت: زمانی که کشور دارای مسائل مختلف از قبیل جنگ مشکلات اقتصادی بود شهید صادق گنجی به افق بلند صدور انقلاب اسلامی پرداخت و به نقطه‌ای از جهان اسلام که تحت تهاجم جریان تکفیر قرار گرفته است می‌رود و آنجا مبارزه نرم خودش را شروع می‌کنند و چون این مبارزه نرم موفقیت آمیز بوده است جهان استکبار نتوانست ایشان را تحمل کند و در نهایت ایشان را ترور کردند و به شهادت رساندند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در شهرستان‌های مختلف چنین بزرگ‌مردانی داریم، امثال شیخ ابوتراب عاشوری، رئیس علی دلواری شهید نادر مهدوی، شهید محمد حسن ابراهیمی، شهید سمنبر عالی‌پور که هر کدام افرادی هستند که می‌شود آنها را در رأس یک قله تولید محتوای فرهنگی هنری قرار داد.

افروغ افزود: برنامه بزرگداشت شهید صادق گنجی صرف یک برنامه ساده نخواهد بود بلکه برای این برنامه به اشکال مختلف ورود کرده و گسترش خواهیم داد که محتوای فاخر تولید کنیم و باید حتماً رسانه‌ای برای آن ایجاد کنیم و دست همه رسانه‌های را به گرمی می‌فشاریم که بتوانیم این مفاخر و این ارزش‌های بزرگ را از جغرافیای شهرستان و استانی خودمان بیرون ببریم و در سطح کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت شهید صادق گنجی ۲۷ آذر ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5967735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha