۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

همزمان با رونمایی در «سینما حقیقت»؛

پوستر مستند ارجنا منتشر شد

پوستر مستند ارجنا منتشر شد

شهرکرد-رئیس حوزه هنری چهارمحال وبختیاری گفت:پوستر مستند «ارجنا» جدیدترین تولید حوزه هنری استان در هنرهای تصویری همزمان با اکران و رونمایی این اثر در جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» منتشرشد.

احسان قائدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از امروز ۲۷ آذر ماه در تهران کار خود را آغاز می‌کند و مستند «ارجنا» به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی تولید حوزه هنری استان و مرکز مستند سوره امروز ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی چارسو اکران خواهد شد.

وی افزود: پوستر این مستند که توسط هنرمند گرافیست چهارمحال و بختیاری پدرام فرخ نیا طراحی شده است همزمان با اکران اثر در پردیس چهار سو رونمایی شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مستند «ارجنا» امروز ۲۷ آذر ساعت ۱۵ و پنج شنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس سینمایی چهار سوی تهران اکران خواهد شد

به گفته قائدی این اثر زندگی مردی ۸۴ ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد که برای حفظ و نگهداری زیست بوم خود از خطراتی همچون آتش سوزی، نذر کرده از مراتع، جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند، نام این اثر برگرفته از درخت ارجن (بادام وحشی) است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان محسوب می‌شود و بیشتر زیستگاه آن در روستای «ارجنک» است.

وی عنوان کرد: محمدقلی پور دشتکی «فیلمبردار»، احسان عبدالله زاده «صدابردار»، هادی اسپنانی «تدوین»، حمیدرضا فطوره چیان و برنا جمشیدی «اصلاح رنگ و نور»، سعید بهرامی و امین حاج حسینی «طراحی و ترکیب صدا»، مریم ساعدی «برنامه ریز»، خدیجه ملک پور و فاطمه جلالی «مدیرتولید»، رضا تاری وردی «ترجمه و زیرنویس»، محسن آذرمهر «عکاس» و پدارم فرخ نیا «طراح پوستر» عوامل اصلی این مستند هستند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم ۲۷ آذر تا ۲ دی‌ماه در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

کد خبر 5969593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha