۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶

در رایزنی با «حسین امیرعبداللهیان»؛

جیلانی: قاطعانه به‌همکاری نزدیک با ایران علیه تروریسم متعهدیم

جیلانی: قاطعانه به‌همکاری نزدیک با ایران علیه تروریسم متعهدیم

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در رایزنی با همتای ایرانی خود، پیرامون حادثه تروریستی راسک تصریح کرد: قاطعانه به‌همکاری نزدیک با ایران علیه تروریسم متعهدیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه پاکستان، جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفتگوی تلفنی داشت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص آمده است: وزرای خارجه پاکستان و ایران در این رایزنی تلفنی در مورد موضوعات مهم دوجانبه و وضعیت منطقه گفتگو کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: وزیر امور خارجه پاکستان نگرانی عمیق کشورش را از وضعیت وخیم فلسطین اشغالی به ویژه غزه ابراز کرد. وی بر فوریت برقراری آتش بس، رفع محاصره، ارائه کمک‌های بشردوستانه بی وقفه از جمله تجهیزات پزشکی به مردم غزه و ازسرگیری تلاش‌های دیپلماتیک برای ایجاد صلح پایدار در خاورمیانه (غرب آسیا) بر اساس راه حل عادلانه برای مساله فلسطین تاکید کرد.

بیانیه مذکور در ادامه افزود: جلیل عباس جیلانی حمله تروریستی ۱۵ دسامبر در جنوب شرق ایران که منجر به کشته شدن چند تن از نیروهای امنیتی ایران شد را به شدت محکوم کرد. وی بر تعهد قاطع پاکستان به همکاری نزدیک با ایران در مقابله با تهدید تروریسم که یک چالش جمعی برای صلح و امنیت منطقه است، تاکید کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: وزرای خارجه دو کشور بر تعهد خود برای تقویت بیشتر روابط برادرانه میان پاکستان و ایران که ریشه در تاریخ و فرهنگ دوکشور دارد، تاکید کردند و بر افزایش دیدارهای فیمابین تهران و اسلام آباد در سطوح بالا توافق کردند.

نیمه شب پنجشنبه ۲۳ آذرماه در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

کد خبر 5970214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha