حجت الاسلام رستمی:

کلاس درس بهترین فرصت ارتباط با نسل جوان است

کلاس درس بهترین فرصت ارتباط با نسل جوان است

رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاهها گفت: در فضای مجازی به دلیل حکمرانی نظام سلطه، کار سخت‌تر است. کلاس درس بهترین فرصت ارتباط با نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین نکوداشت مقام علمی استاد فرهیخته مهدی گلشنی با حضور شخصیت‌های برجسته دانشگاهی و پژوهشی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی صبح امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخشی از این مراسم گفت: واقعیت این است که در جامعه در حال شکل پذیری و دائماً با تغییر و تأثیر پذیری از تلاطم‌ها مواجهه هستیم به خصوص در نسل جوان به دلیل تغییر دریافت خودش وجود دارد. در این مسیری که پالایش نشده و داده‌های مسموم که به ذهن و دل مخاطبان داده می‌شود برای این منظور، ارزیابی و سم زدایی در دستور کار قرار دارد. حتماً بخش‌های مطمئن جامعه با جوانان گفتگو کنند متأسفانه در فضای مجازی این گفت و شنود کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه اخیراً اعلام شده است که مسؤول داده شرکت متا دختر پیروز ثابتی مسؤول ساواک است، گفت: تنها جایی که فرصت جدی و انحصاری وابسته به هویت ملی ما فراهم است، کلاس درس است. فضای رسمی و حضوری تنها راهی است که امکان گفتگو با نسل جدید وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: کلاس‌های معارف نیز فرصتی است که در اختیار قرار دارد. مسأله شناسی آنچه که در حال گذر است، طراحی مسیر جدید و انتقال محتواهای مناسب و اصیل اتفاقاتی است که باید رخ می‌دهد. باید گفت فضای مجازی در کنار تهدیدها فرصت‌های زیادی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام رستمی افزود: اتفاقی که در اروپا و آمریکا شاهدیم فرصت‌های بزرگی را برای ما ایجاد کرده است. جلسه محاکمه رئیس تیک تاک، همچنین جلسه محاکمه رووسای دانشگاه هاروارد و پنسیلوانیا برای اینکه چرا دانشجویان شما خواستار توقف جنگ بودند از این موارد است، این در حالی است که در دنیا این افراد ادعای آزادی دارند.

وی با اعلام آماری که به تازگی از سوی دانشگاه هاروارد منتشر شده است گفت: در آماری که به تازگی منتشر شده ۶۷ درصد جوانان خواستار توقف جنگ هستند و در نظرسنجی دیگری ۵۰ درصد جوانان زیر ۲۵ سال خواستار حذف اسرائیل و تحویل اراضی اشغالی به فلسطینیان بودند. نگرانی‌های دکتر گلشنی نگرانی‌های صحیح و درستی است و لازم است آگاهی و خودآگاهی در جامعه اتفاق بیافتد. ما هیچ چیز از دیگران کم نداریم و می‌توانیم گفتمان انقلاب اسلامی را در جوامع بسط دهیم.

کد خبر 5970850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha