۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد؛

هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی در استان بوشهر برگزار می‌شود

هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان بوشهر از برگزاری رویداد هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رازه ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۱.۲ میلیارد دلار محصولات صنایع‌دستی استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: رویداد هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و امسال هفتمین دوره آن برای نخستین بار در بوشهر برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: این رویداد ۳ تا ۵ دی‌ماه در بوشهر برگزار می‌شود و ۵ استان شامل خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر در این رویداد شرکت خواهند کرد.

رازه با بیان اینکه از هر استان آثار موردنظر پس از داوری استانی و وزارتخانه‌ای به دبیرخانه ارسال‌شده است اظهار داشت: در این برنامه و رویداد از بوشهر ۳۴، خوزستان ۷۶، هرمزگان ۳۷، کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ و چهارمحال بختیاری ۱۴ اثر از صنایع تولیدی دستی برای دریافت مُهر اصالت ملی ارسال‌شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۶ محصول صنایع‌دستی استان بوشهر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شده‌اند و سه محصول استان بوشهر شامل خوس‌دوزی و رندبافی به مُهر اصالت بین‌المللی شدند.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از بررسی آثار دوران محصولات صنایع‌دستی موردنظر مجهز به برند مُهر اصالت ملی می‌کنند که جایگاه مهمی برای محصول محسوب می‌شود.

کد خبر 5971101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha