۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸

رییس شورای اسلامی شهر رشت:

خواهرخواندگی رشت و آستراخان مورد غفلت ۱۰ ساله قرار دارد

خواهرخواندگی رشت و آستراخان مورد غفلت ۱۰ ساله قرار دارد

رشت - رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهر رشت با آستراخان روسیه حدود ۱۰ سال است که خواهر خواندگی دارد اما از این فرصت تاکنون استفاده‌ای نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز سه شنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامیداشت شب یلدا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر رشت به منظور رفاه پرسنل در شب یلدا مصوباتی داشته و مقرر بود این بسته‌های حمایتی شامل حال نیروهای شرکتی هم شود و انتظار داریم شهردار رشت با شرکت‌های طرف قرار داد درباره ارائه بسته‌های حمایتی در شب یلدا برای نیروهای شرکتی اقدام کند.

وی با قدردانی از پیگیری استاندار گیلان به منظور اعزام هیأتی اقتصادی و تجاری به کشور روسیه افزود: این سفر فرصتی بسیار مغتنم بود و توانستیم ظرفیت‌های رشت را به همتایان در سه شهر از کشور روسیه اعلام کنیم که مورد استقبال ویژه طرف روسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بسته‌های سرمایه گذاری در رشت در سفر به روسیه معرفی شد، گفت: برخی از این پیشنهادات به تجار روسی ارائه شد و بخشی دیگر نیز به سرکنسول آستراخان و سفارت ایران در مسکو ارائه شد تا بتوانیم این مباحث را عملیاتی کنیم.

کارگرنیا با اشاره به انجام بازدید از حوزه‌های حمل و نقل عمومی و… در روسیه بیان کرد: سرمای شدیدی در کشور روسیه حاکم بود و در مجموع تلاش کردیم دستاوردهای خوبی به دست آوریم تا شامل حال شهر رشت و شهروندان شود.

وی با بیان اینکه انجام چنین سفرهایی به منظور برقراری تعاملات بیشتر و استفاده از تجارب دیگر کشورها بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهر رشت با آستراخان روسیه حدود ۱۰ سال است که خواهر خواندگی دارد اما از این فرصت تاکنون استفاده‌ای نشده است.

کد خبر 5971254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha