۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴

رییس کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز خبرداد؛

همکاری ۸۰ مجموعه علمی در برگزاری کنگره بین‌المللی امام رضا(ع)

همکاری ۸۰ مجموعه علمی در برگزاری کنگره بین‌المللی امام رضا(ع)

مشهد- رییس کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز از همکاری ۸۰ مجموعه علمی، حوزوی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاری برنامه های علمی این کنگره خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رجوعی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز که با حضور پژوهشگران ملی و بین المللی و دانشجویان در سالن شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به همکاری ۸۰ مجموعه علمی، حوزوی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاری برنامه های علمی این کنگره، اظهار کرد: تعداد ۵۵۰ اثر از سوی اساتید، دانش پژوهان و دانشجویان ملی و بین المللی به کنگره ارسال شده است.

رییس کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ نشست و پیش نشست علمی در قالب برنامه های علمی این کنگره گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای این کنگره، شبکه سازی و شناسایی محققان و پژوهشگران توانمند در حوزه تعالیم سنت و سیره رضوی است.

وی با بیان اینکه به واسطه برگزاری این کنگره در درجه اول به دنبال گفتمان سازی، جریان سازی و تبیین تعالیم، سیره و سنت حضرت رضا(ع) در پیوند با علوم روز هستیم، عنوان کرد: همایش ها و کنگره‌های متعددی در کشور با رویکردهای مختلف تاریخی و فلسفی مرتبط با حضرت رضا(ع) برگزار شده است، اما کمتر تعالیم حضرت رضا (ع) با علوم روز پیوند خورده است، از این رو تلاش داریم که در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نگاهی علمی مبتنی بر گفتمان سازی و جریان سازی به سیره و تعالیم حضرت رضا(ع) در حوزه های مختلف علوم اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، حقوق، هنر، معماری و شهرسازی، پزشکی و... داشته باشیم.

دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه سنت و سیره رضوی

رجوعی دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه سنت و سیره رضوی را از رویکردهای برگزاری این کنگره بین المللی عنوان کرد و گفت: عنوان کلی کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز و محورهای متنوعی که در حوزه های مختلف برنامه ریزی شده است، این امکان را برای پژوهشگران، محققان و دانش پژوهان فراهم نموده است تا افراد بر اساس رشته تحصیلی، تخصص و دانش خود مسایل روز را با تعالیم حضرت رضا(ع) پیوند علمی دهند.

به گفته رییس کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مطابق با رسالت‌ها و رویکردهای علمی خود مبتنی بر اولویت گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبردهای علمی- دینی به آن، کنگره بین‌المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر 5971274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha