۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴

شهردار گرگان:

ساماندهی دستفروشان درقالب راه‌اندازی شب بازار در شهر گرگان

ساماندهی دستفروشان درقالب راه‌اندازی شب بازار در شهر گرگان

گرگان-شهردار گرگان از راه‌اندازی شب بازارها به‌منظور ساماندهی دستفروشان در دو نقطه این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا سیدالنگی، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مطالبات شهروندان برخورد با پدیده سد معبر در پیاده‌روها و معابر شهری است، اظهار کرد: به‌منظور برخورد با پدیده سد معبر از سوی دستفروشان، طرح انضباط شهری را با مشارکت شهرداری گرگان و بخش خصوصی در دست اجرا داریم.

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه اجازه ایجاد مزاحمت برای شهروندان و کندی تردد در معابر شهری به هیچ صنف و دستفروشی نمی‌دهیم، گفت: طرح انضباط شهری در معابر شهر گرگان از جمله خیابان‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، پاسداران، پنج آذر، امام رضا (ع) و … در حال اجرا است.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان در شهر گرگان بیان کرد: برای اینکه کسب و کار این افراد مختل نشود در دو نقطه شهر گرگان شامل خیابان مطهری شمالی و آذر یکم، شب بازار برپا شده است.

سیدالنگی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری گرگان برای ساماندهی دستفروشان ایجاد بازارچه‌های اشتغال در مراکز اصلی شهر است که در همین راستا ۲۵۰ غرفه در مناسبت‌ها و ایام مختلف برای حضور و فعالیت دستفروشان برپا می‌شود.

وی در ادامه یکی دیگر از دغدغه‌های شهروندان را وجود مصالح ساختمانی در پیاده‌روها عنوان کرد و گفت: معابر کم‌عرض شهر گرگان مشکلات ما را در این بخش بیشتر کرده است.

سیدالنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجتمع‌های تجاری و مسکونی باید پارکینگ خود را در طبقات زیرین احداث کنند، سازندگان می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم و قانونی از شهرداری تا زمان خاکبرداری و رسیدن به طبقه همکف، بخشی از مصالح ساختمانی و تجهیز کارگاه خود را در پیاده‌رو انجام دهند.

شهردار گرگان همچنین تاکید کرد: این اقدام تنها برای سازندگانی خواهد بود که به‌صورت قانونی پروانه ساخت دریافت کرده‌اند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 5971288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha