۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۸

فرماندار سرپل‌ذهاب:

زیرساخت‌های بازارچه مرزی «تیله کو» آماده است

زیرساخت‌های بازارچه مرزی «تیله کو» آماده است

کرمانشاه- فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اهمیت ارتقای روابط تجاری با کشور، گفت: زیرساخت‌های بازارچه مرزی «تیله کو» آماده است.

صدر اله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازگشایی بازارچه «تیله کو» در شهرستان سرپل ذهاب از چندین ماه پیش و با دستور استاندار کرمانشاه و حضور میدانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مشاور استاندار در امور عراق و فرماندار کرمانشاه و دیدار با طرف‌های عراقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در پی دستورات استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های ویژه‌ای که آقای شعبانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و آقای امیری مشاور استاندار در امور عراق داشته‌اند، جلسات متعددی با طرف عراقی برای بازگشایی بازارچه مرز تیله‌کوه برگزار شده است.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: از نخستین جلسه تاکنون تکمیل زیرساخت‌های مرز تیله‌کوه در دستور کار بوده و امروز زیرساخت‌ها، آماده انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی است.

بابلی با اشاره به آمادگی شهرستان سرپل ذهاب در مرز برای بازگشایی مرز تیله‌کوه، عنوان کرد: در عراق نیز تقریباً این آمادگی وجود دارد و بخش کمی از زیرساخت‌ها مانده که طبق گفته طرف عراقی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بازگشایی بازارچه تیله‌کوه باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد و ضمن اشتغال‌زایی برای مردم خصوصاً قشر جوان آمار بیکاری شهرستان را کاهش خواهد داد.

کد خبر 5971520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha