۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

پیش‌بینی بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد مناطق غربی استان خواهد شد و از اواسط روز در منطقه کوهرنگ شاهد بارش برف و باران هستیم.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد مناطق غربی استان خواهد شد و از اواسط روز در این مناطق به ویژه در منطقه کوهرنگ شاهد بارش برف و باران خواهیم بود، روز شنبه این سامانه فراگیر شده و به تدریج سطح استان را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جوی پایدار در سطح چهارمحال و بختیاری وجود خواهد داشت. معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری افزود: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد مناطق غربی استان خواهد شد و از اواسط روز در این مناطق به ویژه در منطقه کوهرنگ شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

نوروزی ادامه داد: روز شنبه این سامانه فراگیر شده و به تدریج سطح چهارمحال و بختیاری را در برمی‌گیرد که این بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود همچنین پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از لردگان، فلارد، خانمیرزا و غرب اردل از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: این موج بارشی روز یکشنبه ضعیف شده و در این روز وقوع بارش‌های ضعیف در مناطق غربی چهارمحال و بختیاری به ویژه کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی به صورت برف است اختلال در تردد جاده‌ها، کاهش دید و احتمال رخداد کولاک در جاده‌ها و محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین توصیه می‌شود مسافران زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند همچنین از ترددهای غیرضروری در سطح جاده‌های استان پرهیز شود.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته نوسان دمایی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود و استقرار هوای سرد همچنان تا روز جمعه در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهرکرد و کوهرنگ با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه‌های استان بودند همچنین شهرکرد به عنوان سردترین مرکز استان در کشور به ثبت رسید.

کد خبر 5971927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha