رهبر انصارالله یمن:

آمریکا کشور ما را هدف قرار دهد ما نیز آن را هدف قرار خواهیم داد

آمریکا کشور ما را هدف قرار دهد ما نیز آن را هدف قرار خواهیم داد

رهبر انصارالله یمن گفت: گر آمریکا کشور ما را هدف قرار دهد ما نیز کشتی‌های جنگی، منافع و دیگر کشتی‌های آمریکایی را هدف موشک، پهپاد و عملیات نظامی خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی ۷۵ روز گذشته با ارتکاب وحشی‌ترین جنایت‌ها حمله‌های خود به ملت فلسطین را ادامه می‌دهد.

الحوثی گفت: دشمن صهیونیست، ملت فلسطین را با تمامی ابزارهای نسل‌کشی از جمله کشتار به وسیله تمامی ابزارهای وحشیانه، ایجاد قحطی، محاصره و ممانعت از دستیابی به غدا و دارو هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: کشورهایی که در حال جنگ هستند معمولاً پایگاه‌های راهبردی و نظامی را به عنوان اهداف خود معرفی می‌کنند، اما دشمن اسرائیلی با وقاحت تمام بیمارستان‌ها را به عنوان هدف خود اعلام کرده است.

الحوثی گفت: آمریکایی‌ها از لحظه نخست در تمامی جنایت‌های صهیونیست‌ها شریک بودند. آن‌ها کارشناسان نظامی خود را برای مدیریت و برنامه‌ریزی به این منطقه فرستادند و صهیونیست‌ها را با هزاران بمب ویران‌گر تجهیز کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها را به سلاح‌های ممنوعه تجهیز کردند، در تامین مالی عملیات نظامی از آن‌ها حمایت مادی کردند و هواپیماهای شناسایی را برای مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات به منطقه ارسال کردند.

الحوثی بیان کرد: در کنار تمامی انواع حمایت‌های نظامی و مالی آمریکا از رژیم دشمن به حمایت سیاسی نیز پرداخت. آمریکایی‌ها تمامی کشورهای منطقه را تهدید کردند که از همکاری با ملت فلسطین خودداری کنند تا از این طریق شرایط کافی برای جنایت در غزه بدون اعتراض دیگران را برای صهیونیست‌ها تامین کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا بازوی دیگر صهیونیسم جهانی است که رییس جمهور آمریکا به آن افتخار می‌کند و گرایش خود به آن را اعلام می‌نماید. آمریکا پایگاه‌های خود در منطقه را به مراکز حمایت از دشمن صهیونیست تبدیل کرده و تمامی ذخایر تسلیحاتی خود در کشورهای عربی را به حمایت از اسراییل اختصاص داده است. آمریکا که خود را به عنوان حافظ صلح خاورمیانه معرفی می‌کند از تصویب هرگونه قطع‌نامه جهت آتش‌بس در غزه ممانعت به عمل می‌آورد و به کشتار غیرنظامیان اصرار می‌ورزد.

وی ادامه داد: انگلیس و برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان که تاریخ سیاه و کارنامه جنایت‌های وحشیانه‌ای دارند از صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند.

الحوثی گفت: کشورهایی که به شدت علیه کشورهای عربی یا مسلمان اقدام می‌کنند در برابر مسایل بزرگ امت اسلامی مانند مظلومیت ملت فلسطین در سستی به سر می‌برند. برخی کشورهای عربی به شانه خالی‌کردن از مسوولیت حمایت از ملت فلسطین کفایت نمی‌کنند بلکه آنان و  مبارزان فلسطینی را سرزنش می‌کنند و هر حمایتی از آنان را تقبیح می‌کنند. اگر آمریکا و اروپا از آن سوی دنیا برای همکاری با اشغالگران ظالم آمده‌اند، چرا امت ما به دلیل انتساب خود به فلسطین و منافع مشترک خویش با ملت مظلوم فلسطین در کنار آنان نمی‌ایستند؟

وی افزود: محور مقاومت در سطح حمایت نظامی، رسانه‌ای و مردمی و برگزاری تظاهرات به حمایت از ملت فلسطین  می‌پردازند، اما در برخی کشورهای عربی حتی برگزاری تظاهرات نیز ممنوع اعلام شده است. ملت عزیز ما به موضع‌گیری صحیح پرداخت و علیه دشمن صهیونیستی اسراییلی اعلام جنگ کردند و نیروهای موشکی و پهپادی ما به هدف قراردادن دشمن صهیونیست مبادرت ورزید.

الحوثی گفت: ما از کشورهایی که از نظر جغرافیایی میان ما فلسطین اشغالی قرار دارند درخواست کردیم که گذرگاه‌های زمینی را برای حرکت صدهاهزار نفر از فرزندان یمن به سوی فلسطین باز کنند. موضع سیاسی و رسانه‌ای ما روشن است و تمامی جبهه‌های رسانه‌ای ما به طور پایه‌ای برای حمایت از ملت فلسطین و مبارزان آن اقدام کردند.

وی افزود: گاهی ۴ کشور از جمله کشورهای عربی و نیروهای نظامی به علاوه رژیم دشمن تلاش می‌کنند که از رسیدن پهپادها و موشک‌های ما به اهداف خود ممانعت به عمل آورند. موضع‌گیری ما علیه دشمن اسراییلی است و هیچ کشور دیگری را هدف قرار نداده‌ایم. ما در خصوص رهگیری موشک‌ها و پهپادهایمان از سوی برخی کشورهای عربی شکیبا بودده‌ایم و آنان را هدف قرار نداده‌ایم.

الحوثی گفت: فضا برای حرکت کشتی‌های تجاری در دریای احمر، دریای عرب، خلیج عدن و باب المندب باز است و صدها کشتی در امنیت به حرکت خود ادامه داده‌اند. ما کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که تمام یا بخشی از آن‌ها تحت مالکیت اسراییلی‌ها باشند و یا این که به سوی بندرهای فلسطین اشغالی در حرکت باشند و حامل کالا و کمک برای دشمن صهیونیست باشند. کسی که دریانوردی تمام کشورها را تهدید می‌کند آمریکا است و این اقدام را به خاطر اسراییل صورت می‌دهد.

وی افزود: اگر آمریکا کشور ما را هدف قرار بدهد ما نیز آن را هدف قرار خواهیم داد و کشتی‌های جنگی، منافع و دیگر کشتی‌های آمریکایی را هدف موشک، پهپاد و عملیات نظامی خود قرار خواهیم داد. ما از روز نخست بیش‌تر از هر چیزی آرزو داشته‌ایم که به جای مزدوران آمریکا با خود آمریکا و اسراییل وارد جنگ مستقیم بشویم. اگر آمریکا نظامیان خود را به یمن بفرستد باید بداند که به خواست خدا با رخ‌دادهایی دشوارتر از افغانستان و ویتنام روبرو خواهد شد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکا تصور نکند که می‌تواند این جا و آن جا را هدف قرار دهد و پس از آن با فرستادن میانجی‌گران اوضاع را آرام کند. اقدامات کنونی آمریکا در دریای سرخ اقداماتی زیان‌بار است، زیرا برای مقابله با پهپادی ۲ هزار دلاری، موشک ۲ میلیون دلاری شلیک می‌کند.

الحوثی گفت: به کشورهای اروپایی می‌گوییم که کشتی‌هایتان اگر به سوی رژیم دشمن نروند با خطری روبرو نخواهند شد، اما اگر با آمریکایی‌ها هم‌دست شوید، منافع خود را به معنای واقعی کلمه به خطر می‌اندازند. اقدامات آمریکا در دریای سرخ نه تنها اقداماتی غیرقانونی است بلکه خصمانه، مجرمانه، زورگویانه و وحشیانه و در راستای خدمت به اسراییلی‌ها است. ملت ما بر اثر تهدید و فشار در موضع خود تردید نخواهد کرد و از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

کد خبر 5972201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      مرحبا یمن باید اعلام کنه که به سلاح اتمی دست یافته تا بقیه بترسند