۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۸

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

۱۰ مرکز مجهز اعتیاد در کشور راه اندازی شده است

۱۰  مرکز مجهز اعتیاد در کشور راه اندازی شده است

بابل- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تاکنون ۱۰ مراکز مجهز ترک اعتیاد با کمک خیران و تفاهمنامه با سپاه پاسداران در کشور راه اندازی شده ات.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مؤمنی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد در بابل با بیان اینکه در نقاط مختلف کشور به دنبال راه اندازی مراکز مجهز ترک اعتیاد هستیم گفت: در ۲۴ استان کشور مجمع خیرین برای توسعه مراکز ترک اعتیاد راه اندازی شده است.

سردار مؤمنی افزود: با تفاهم‌نامه ای که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد کردیم ۱۰ مرکز مجهز باز پروری در سطح کشور راه اندازی کردیم.

وی تصریح گرد: اعتیاد یک آسیب بزرگ است و برای این آسیب یک مرکز درمانی ایجاد شد ودر استان مازندران تا سال قبل از فقدان چنین مراکزی در سطح استان رنج بردیم.

سردار مؤمنی یادآور شد: این مرکز حدود ۱۰ سال رها شده بود با پیگیری‌های حاصله این مرکز با پیگیری استاندار و همکاری مجموعه سپاه کربلا ساخته شده است و این مرکز با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر افتتاح شد و در ادامه ظرفیت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: سال گذشته مازندران در حوزه پیشگیری و درمان رتبه نخست را در کشور کسب کرد و به اندازه بودجه‌ای که دولت در طول سال به این حوزه اختصاص داد به همین مقدار خیران کمک کردند.

وی یادآور شد: در بحث ساخت این مراکز در سطح کشور سعی کردیم بیشتر مردمی‌سازی کنیم که با مشارکت مردم اتفاقات خوبی رقم خورد.

تکمیل فاز ۲ و سه نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه این مرکز با همت بسیج سازندگی سپاه کربلا راه اندازی شد گفت: این مرکز در سه مرحله با هزار نفر ظرفیت است که مرحله نخست آن با ۲۰۰ نفر ظرفیت و اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

سردار احمد برسلانی افزود: دوره درمان برای افراد مبتلا به اعتیاد رایگان هست و افراد بیمار در این مرکز دارای مهارت و به بازار کار معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد برای تکمیل مرحله دوم و سوم این مرکز نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و با اختصاص اعتبار در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این مرکز به طور کامل خواهیم بود.

کد خبر 5972447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha