۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

رییس دانشگاه علامه مطرح کرد؛

دانشگاهیان آماده ارائه الگو برای ناترازی مصرف بنزین به دولت

دانشگاهیان آماده ارائه الگو برای ناترازی مصرف بنزین به دولت

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تعیین نرخ بهینه‌ای که ناترازی بنزین را از بین ببرد حتما احتیاج به کار علمی و دقیقی دارد و دانشگاهیان آماده ارائه الگوهای لازم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی درباره راه‌حل ناترازی بنزین توسط دانشگاه‌ها گفت: این مسائل یک جنبه تخصصی و علمی دارد و کارشناسان اقتصادی در این زمینه در دانشگاه‌ها داریم.

وی افزود: برای تعیین نرخ فرآورده‌هایی مانند بنزین یا مسائلی دیگر به دلیل اینکه یک متغیری است که با ده‌ها متغیر اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی با هم ارتباط دارند و این فرآورده در کشور و کشورهای حاشیه خیلج فارس جنبه بین‌المللی و اقتصاد دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تعیین نرخ بهینه‌ای که ناترازی بنزین را از بین ببرد حتما احتیاج به کار علمی و دقیقی دارد.

معتمدی در پایان گفت: برای حل چنین مسائلی در کشور متخصصانی در بحث انرژی، اقتصاد انرژی و گرایش‌های مختلف انرژی داریم که می‌توانند به این مسئله کمک کنند.

گفتنی است؛ احمد وحیدی وزیر کشور طی هفته‌های گذشته با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتری بنزین، گفت: ظرفیت تولید بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و امروز باید دانشجویان برای این ناترازی مصرف، الگو ارائه دهند.

کد خبر 5974247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha