۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۱۱۳ نفر امسال براثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

۱۱۳ نفر امسال براثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه سال جاری ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان فوت کردند که رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباسی ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مرگ ۱۱۳ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج افزود: دراین هشت ماه امسال از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۷۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۲، ساری با ۱۷ و آمل با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: شهریور با ۲۳، مهر با ۱۸ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۶۷ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۳ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با چهار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 5974954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha