۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

گفتمان مظلومیت فلسطین به کمک رسانه‌ها جهانی شد

گفتمان مظلومیت فلسطین به کمک رسانه‌ها جهانی شد

شیراز - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ما درون جبهه مقاومت و حق در دوره‌ای در نبرد رسانه‌ای ضعیف بودیم اما امروز دست برتر را پیدا کرده‌ایم و گفتمان مظلومیت فلسطین به کمک رسانه‌ها جهانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که همزمان با دومین روز از جام رسانه‌ای امید به همت بسیج رسانه استان فارس در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد گفت: ما در دنیای امروز با دو جبهه حق و باطل مواجه هستیم که هر دو جبهه نسبت به آنچه که می‌خواهند ابلاغ کنند غلط یا درست در حال تلاش هستند و کار رسانه‌ای می‌کنند و در واقع این جنگ، نبرد این دو سبک زندگی یا دو تفکر و گفتمان است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره انعام گفت: این دو جبهه از ابتدای تاریخ تا ابد وجود خواهند داشت و هرگاه ما راه پیامبران را ادامه بدهیم دشمنانی از جنس شیاطین جن و انس پیدا خواهند شد که بر علیه ما تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در تعابیری کارهای تبلیغی و رسانه‌ای و پیام‌های تولید شده به زخرف القول یا همان سخنان آراسته و جذاب تشبیه شده‌اند افزود: این مساله نشان می‌دهد که اصحاب رسانه باید بیش از اینکه چه می‌خواهند به این مساله توجه کنند که چگونه پیامشان را منتقل می‌کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید تلاش کنیم محتوای خود را به بهترین شکل ارائه بدهیم گفت: گاه دشمن دروغ را به شیوه‌ای جذاب، آراسته کرده، زینت داده و ارائه می‌دهد که از صد راست ما جذاب‌تر می‌شود خاطرنشان کرد: این مساله نشانگر اهمیت انتقال پیام است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ فعلی در دوره‌هایی ما حرفی برای گفتن نداشتیم اما اخیراً به عنوان جبهه مقابل استکبار با امکاناتی که قابل مقایسه با آنها نیست رشد کرده و توانمند شدیم و در عرصه جنگ رسانه‌ای توانسته‌ایم تا حد زیادی دست برتر را پیدا کنیم که نمونه عینی آن در قضیه فلسطین بود که گفتمان مظلومیت مردم فلسطین به کمک رسانه‌ها غالب و جهانی شد.

وی افزود: منافع برخی جریان‌های رسانه‌ای گاه با ما یکی نیست اما با ما در بزنگاه‌هایی همراه می‌شوند و باید حواسمان به آنها نیز باشد و نکته دیگر نیز این است که هرگاه دشمن با نظر ما همراهی کرد باید مراقب باشیم که مبادا نقشه‌ای در سر داشته باشد.

آیت الله دژکام در پایان با بیان اینکه اهداف و محتوای اصحاب رسانه با محتوای ما منبری‌ها و وعاظ یکی است و فقط ابزارهای رسانه‌ها بروزتر است خاطرنشان کرد: فعالان رسانه ما با وجود محدودیت‌های اخلاقی که به سبب پایبندی به ارزش‌ها دارند باز هم خوب عمل کرده‌اند و باید فنون خاص ارتباط با مخاطب و آراستگی‌های کلامی را نیز همواره یاد بگیرند و از توهین به عقاید و مقدسات طرف مقابل خودداری کنند.

کد خبر 5975150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha