۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

در قالب یک نشست رسانه‌ای؛

اعلام جزییات جایزه پژوهش سال سینمایی/ پوستر رونمایی شد

اعلام جزییات جایزه پژوهش سال سینمایی/ پوستر رونمایی شد

نشست رسانه‌ای ششمین جایزه پژوهش سال سینما به دبیری قادر آشنا دوشنبه چهارم دی ماه در محل وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران دوشنبه چهارم دی ماه با حضور قادر آشنا دبیر این رویداد در وزارت ارشاد برگزار شد.

این نشست رسانه‌ای با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و خیر مقدم به اهالی رسانه آغاز شد.

قادر آشنا دبیر ششمین جایزه پژوهش جایزه سال سینمایی گفت: این جایزه از جایزه های کلیدی و مهم مجموعه سینمایی و مجموعه ارشاد است. پژوهش دنبال طرح سوال و از طرفی دنبال پاسخ است و معتقد هستیم توسعه و تعالی کشور بدون پژوهش ناقص است چون پیشرفت و تعالی مدیون فعالیت علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: در حوزه سینما که یک هنر فراگیر، موثر وتاثیرگذار است به طریق اولی اهمیت این حوزه دوچندان می‌شود. در سازمان سینمایی بر این باور هستیم که در عرصه داخلی و بین المللی تولیدات اثرگذار داشته باشیم و بهترین راه، عبور از مسیر پژوهش است.

آشنا با اشاره به اینکه این رویداد از سال ۹۵ آغاز و در بودجه کشور لحاظ شده است، گفت: پاسداشت جایگاه پژوهش، ارتقای جایگاه سینما، جهت دهی مولفان و تلاش‌گران این حوزه از اهداف این رویداد است.

قادر آشنا در ادامه با معرفی شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: اکبر نبوی، مسعود نقاش زاده، رامتین شهبازی، سعید الهی، امیررضا مافی اعضای شورای سیاستگذاری ششمین دوره هستند و در جلسات برگزار شده محورهای جایزه پژوهشی مشخص و فراخوان پژوهش به صورت عمومی و از طریق دانشگاه ها اعلان شد. محورهای این جایزه پژوهشی شامل «سینما، امید، انقلاب اسلامی»، «سینما، دین، دفاع مقدس»، «سینما، اقتصاد و اشتغال و کارآفرینی»، «سینما، مخاطب، خانواده و سبک زندگی»، «سینما و تکنولوژی»، «سینما، عزت، اقتدار و عزت ملی»، «سینما، ملی نگری و راهبردها و تمدن اسلامی» است.

دبیر این رویداد با اشاره به اینکه آثار راه یافته به جشنواره از نظر کمی افزایش سی درصدی داشته است، گفت: ۵ مقاله، ۳۳ پژوهش، ۲۰ طرح نامه یا پروپوزال و ۱۶ پایان نامه کارشناسی ارشد و ۱۶ پایان نامه دکترا به این جشنواره ارسال شده است.

وی با تفکیک جنسیت ارسال کنندگان آثار، بیان کرد: ۴۶ نفر از بانوان و ۷۹ نفر از آقایان در این رویداد شرکت کردند. همچنین ۷۵ درصد شرکت کنندگان از تهران و ۱۵ درصد از شهرستان ها هستند. دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه امام جعفرصادق (ع)، پژوهشگاه فرهنگ و هنر، جهاد دانشگاهی و دانشگاه کاشان بیشترین آثار را به این رویداد ارسال کردند.

در انتها با حضور جمعی از مدیران از پوستر این رویداد سینمایی رونمایی شد.

در بخشی از این نشست برخی از اهالی رسانه با انتقاد از وضعیت فیلم های روی پرده، از عدم همخوانی این آثار با محورهای پژوهشی این رویداد انتقاد کردند.

برگزیدگان این رویداد فرهنگی در مراسم اختتامیه که ۱۰ دی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

کد خبر 5975647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha