۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶

رییس راهداری سردشت:

۸ مسیر مسدودشده شهری و روستایی سردشت بازگشایی شد

۸ مسیر مسدودشده شهری و روستایی سردشت بازگشایی شد

ارومیه- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: ریزش کوه و رانش زمین در هشت محدوده جاده‌های بین شهری و روستایی این شهرستان را مسدود کرده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

عبداللطیف شریعت‌پناه در این زمینه اظهار کرد: بر اثر بارش‌های شب گذشته در این شهرستان پنج مورد ریزش کوه در محور سردشت - میرآباد و سه مورد در محور سردشت - قاسمه ره‌ش و منطقه ساوان گزارش شده بود.

وی اضافه کرد: مأموران راهداری این شهرستان، با استفاده از ادوات راهداری از جمله لودر و ماشین‌های کمپرسی در کمترین زمان نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: مأموران راهداری این شهرستان با توجه به بارش برف در جاده کیله - سردشت و به دلیل وزش باد و کولاک شدید در این محور طی ۲ روز گذشته در چندین نوبت پنج کیلومتر ابتدای این مسیر را برفروبی و نمک‌پاشی کردند.

شریعت‌پناه افزود: هم اکنون درجاده های سردشت بارش باران گزارش شده است و رانندگان باید با احتیاط کامل و اطمینان از مجهز بودن وسیله نقلیه خود در محورهای این شهرستان تردد کنند.

وی ادامه داد: در این شهرستان، علاوه بر راهدارخانه مرکزی، ۲ راهدارخانه در گردنه گرژال و شهر نلاس در مسیر پیرانشهر دایر شده و در مسیرهای روستایی و گردنه برف گیر، کیسه‌های نمک و ماسه در کنار جاده قرار داده شده است.

سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محورهای کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.

طبق اعلام اداره هواشناسی سردشت از زمان ورود این سامانه بارشی به منطقه و از یکم دیماه تاکنون در مجموع ۱۱۵ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و طی این مدت سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

کد خبر 5975859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha