۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد خبر داد؛

نجات ۴۹ جنین از خطر سقط عامدانه

نجات ۴۹ جنین از خطر سقط عامدانه

یزد- مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد از نجات ۴۹ جنین از خطر سقط عامدانه توسط والدین خبر داد.

سعید ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار تأمل برانگیز سقط جنین طی سال‌های اخیر اظهار کرد: به منظور جلوگیری از سقط جنین و پایان دادن به حیات موجوداتی که می توانند آینده ساز فردای این کشور باشند، مرکز مردمی نفس راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: این مرکز با ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها، تلاش می کند که آنها را از سقط جنین منصرف کند و خوشبختانه تاکنون نیز توانسته تا حد زیادی موفق عمل کند.

ذاکری افزود: این مرکز در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ سازی خدمات رایگان ارائه می‌کند و ۳۰ مشاور در ۱۱ مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۹۵ مادر با مرکز ارتباط گرفتند که از این تعداد ۳۰۲ نفر از تصمیم سقط منصرف شدند و هم اکنون ۱۹۳ نفر تحت حمایت مشاوره و معیشتی این مرکز هستند.

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد یادآور شد: با خدمات مشاوره‌ای و حمایتی این مرکز، ۴۹ فرزند متولد شده اند.

ذاکری گفت: حمایت های مرکز شامل مراقبت های بارداری، زایمان، مراقبت نوزاد تا پایان دو سالگی است و خدمات مشاوره نیز شامل مشاوره خانواده، فردی و زناشویی و مشاوره دینی است.

وی افزود: هر یک از افراد جامعه در صورت اطلاع از اینکه مادری تصمیم به سقط دارد می‌تواند با تلفن گویای مرکز نفس به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۸۲۸۵ تماس بگیرد تا خدمات مرکز برای مادر انجام شود.

کد خبر 5976261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha