۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۹ بیمارستان یزد در راستای تحقق سند یزدنوین تکمیل می‌شود

۹ بیمارستان یزد در راستای تحقق سند یزدنوین تکمیل می‌شود

یزد- رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد از پیگیری برای تکمیل ۹ بیمارستان در سطح استان به منظور تحقق سند یزدنوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی باجگانی به رسانه‌ها گفت: تکمیل زیر ساخت‌های درمانی یکی از مسوولیت‌هایی است که در سند تحولی یزد نوین به حوزه بهداشت و درمان محول شده و ساخت بیمارستان در شهرستان‌های اشکذر و مروست که فاقد مرکز درمانی هستند، در حال انجام است.

وی اظهار کرد: طرح توسعه بیمارستان‌های ضیایی اردکان و امام جعفر صادق (ع) میبد نیز در حال انجام است و طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز (س) تکمیل شده و طی دو هفته آینده بیمارپذیری آن شروع می‌شود.

هاشمی باجگانی ادامه داد: هدف گذاری ما این است که تا ۶ ماه آینده بیمارستان حضرت زینب (س) اشکذر و طرح توسعه بیمارستان شهرستان خاتم به بهره برداری برسد همچنین بیمارستان جایگزین بافق ظرف چند ماه آینده با تأمین منابع مالی و حمایت مسؤولان استانی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به مراحل پایانی ساخت اورژانس بیمارستان ضیایی اردکان ابراز امیدواری کرد: این بخش تا ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری برسد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بیمارستان صدارت (که بخشی از بیمارستان اردکان است) و بهره برداری از این مرکز درمانی تا سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تعداد اتاق عمل و تکمیل فاز یک بیمارستان میبد خبر داد و گفت: بخش سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو این مرکز درمانی در حال بازسازی است.

هاشمی باجگانی عنوان کرد: اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آموزشی و درمانی این بیمارستان تخصیص یافته که بزودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به احداث پروژه عظیم پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد هم گفت: با توجه به اینکه این پروژه نیاز به تزریق بودجه زیادی دارد بنا داریم از طریق مولد سازی و فروش منابع مازاد دانشگاه، تأمین مالی این پروژه صورت گیرد.

هاشمی باجگانی ادامه داد: راه اندازی ام‌.آر. ای بیمارستان‌های ابرکوه و مهریز، سی‌تی آنژیوگرافی بیمارستان شهید صدوقی، بهره برداری از مراکز خدمات جامع سلامت در یزد و تفت و سایر مناطق استان از دیگر دستاوردهای دانشگاه در عرصه سلامت استان است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده که ۲۱۲ میلیارد مربوط بخش درمان، ۴۵ میلیارد بهداشت، ۳۰ میلیارد آموزش، ۳ میلیارد اورژانس و سایر حوزه‌ها است.

کد خبر 5976269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha