۴ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳

رییس جهاد کشاورزی شمیرانات خبر داد؛

قلع و قمع ۱۰۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در شمیرانات

قلع و قمع ۱۰۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در شمیرانات

شمیرانات- رییس جهاد کشاورزی شمیرانات از قلع و قمع ۱۰۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فائق فتحی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از تخریب ۱۰۰ فقره از ساخت و سازهای غیرمجاز در شمیرانات خبر داد.

فتحی با اشاره به اینکه این ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای امامه، از توابع بخش رودبار قصران شمیرانات قلع‌وقمع شده است گفت: طی این اقدام حدود هشت هکتار از اراضی کشاورزی رفع تصرف شده است.

وی افزود: در راستای دستور مقام قضائی و مصوبه شورای تأمین شمیرانات، در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، امروز در حضور نمایندگان مرجع قضائی، فرمانداری و نیروی انتظامی نسبت به برخورد با افرادی که بدون مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک مستحدثات داشته‌اند، اقدام شد.

فتحی ابراز داشت: جهاد کشاورزی همراه کشاورز و همگام تولیدکننده است و هیچ‌گاه خود را مقابل ایشان قرار نمی‌دهند؛ و به افرادی که قصد دلالی و تفکیک اراضی کشاورزی را داشته باشند، اجازه جولان نمی‌دهد و محکم در برابرشان ایستادگی خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات با تاکید بر این‌که جهاد کشاورزی شمیرانات با هیچ‌کس تعارف ندارد، گفت: خط قرمز ما حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی مردم است. اگر کسی قصد ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و باغات دارد، باید با مراجعه به جهاد کشاورزی ضوابط و تشریفات را طی کند تا با تخریب مواجهه نشود.

کد خبر 5976514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      4 0
      خبر خوبیه خدارو شکر ..جالبه فقط سوله خونه های فرسوده رو خراب میکنین.
    • ابوالفضل خورشیدی نیا IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 4
      قانون باغ را محلی می داند که مساحت آن یک هکتار کمتر نباشد و ۱۰۰ اصله نهال مثمر یا ۵۰اصله نخل یا زیتون یا ۱۰۰۰ اصله نهال غیر مثمر داشته باشد بنابر این اکثر تخریب ها این دو شرط را لحاظ نکرده و غیر قانونی و خلاف شرع می باشد
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 1
      رفع تصرف شد ولی به زمین کشاورزی که برنگشت!!! واقعا این همه سرمایه را حرام کردن درسته! درستش اینه که از اول نمیگزاشتین تغیید کاربری اتفاق بیافته .حالا این کار نوش دارو بعد از مرگ سهراب هم نیست!
    • علی RO ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 1
      انشاالله که تو اون زمین‌ها گندم میکارن و خلاصه از واردات این محصول استراتژیک راحت میشیم ،چرا گذاشتید از اول ساخته شه،اونجا کسی نبود از ابتدا جلوی اینکار رو بگیره ، شورا کجا بود ، شهرداری کجا بود آیا همه اینها در شب ساخته شده ،