۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۹

سرپرست دادستانی اراک:

حذف مازوت سوزی شازند خواسته به حق مردم و مسوولان اراکی است

حذف مازوت سوزی شازند خواسته به حق مردم و مسوولان اراکی است

اراک- سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب اراک گفت: حذف مازوت‌سوزی نیروگاه شازند خواسته به حق مردم و مسؤولان این شهر است و دستگاه قضا نیز در تحقق این‌مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید قنبری شامگاه دوشنبه در نشست بررسی ابعاد حقوقی موضوع مازوت سوزی در شهر اراک، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی فرا قانونی است که در این مصوبه اجازه مهر و موم داده نشده و مکان‌هایی که مازوت می‌سوزانند از شمول هوای پاک مستثنی هستند.

وی افزود: سیستم قضائی، بر جلوگیری یا کاهش مصرف مازوت در نیروگاه حرارتی شازند تاکید دارد و این امر به یک مطالبه عمومی در استان تبدیل شده اما دست سیستم قضا با وجود اجرای مصوبه ششم آذر ماه جاری بسته شد.

سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی تاکید کرد: تاکنون گزارشی از آلودگی هوا توسط همشهریان به دادستانی ارائه نشده. و تصویب این مصوبه از سوی شورای عالی امنیت ملی نشان از این دارد که موارد آلودگی از سوی مراجع حسابی به تهران اعلام نشده است.

وی گفت:: اولویت سوخت مازوت در شهرهای شمالی، استفاده از سوخت مازوت در خارج از شهرها و عدم بهره گیری از سوخت مازوت در مراکز پر جمعیت، سه مصادیق از مصوبه شورای عالی امنیت ملی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی در اطراف نیروگاه شازند ساکن هستند، افزود: یکی از مصادیق سه گانه شورای امنیت ملی بر این موضوع تاکید دارد که سوخت مازوت در نزدیکی مناطق پرجمعیت استفاده نشود، اما بر خلاف این مصوبه است.

در پایان این نشست حاضران دست نوشته‌ای با مضمون حذف مازوت سوزی خطاب به رئیس کل دادگستری استان مرکزی امضا کردند.

کد خبر 5976604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha