۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۳

استاندار اردبیل:

آمارهای ثبت احوال نیاز به تحلیل دقیق دارد

آمارهای ثبت احوال نیاز به تحلیل دقیق دارد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: تمام آمارهای ثبت احوال نیاز به تحلیل دقیق دارد تا برنامه‌ریزی‌ها بر همین اساس انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه ثبت احوال در اردبیل، اظهار کرد: اساسی‌ترین اطلاعات و آمارهای جمعیتی توسط ثبت احوال جمع‌آوری و در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به اهمیت ثبت وقایع حیاتی به صورت دقیق و به روز اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر در استان اردبیل بسیار مهم و تأثیرگذار است و برنامه‌ریزی‌ها را هدفمند و واقع‌بینانه خواهد کرد.

استاندار اردبیل به سالگرد تأسیس ثبت احوال و فعالیت‌های متنوع این مجموعه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی امکان ارائه خدمات متنوع در دستگاه‌های اجرایی بدون مدارک کاغذی امکان‌پذیر بوده و نیازی به ارائه مدارک هویتی نیست.

عاملی تصریح کرد: باید ادارات به سرعت به این سامانه وصل شده و بدون دریافت مدارک کاغذی زمینه رضایتمندی مردم را با تنوع خدمات ارائه شده فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ثبت احوال در مطلوبیت و ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان پیشقدم بوده و در این عرصه فعالانه حضور دارد.

عاملی اضافه کرد: موضوع دیگر تحلیل این آمارها و برنامه‌ریزی دقیق بر همین اساس است که ضرورت دارد در این بخش نیز هدف‌گذاری به شکل مناسب و درست انجام شود.

وی ثبت دقیق و به روز ولادت، ازدواج، طلاق، فوت و سایر اطلاعات ثبت‌محور را یادآور شد و بیان کرد: ما بر همین اساس می‌توانیم آمار دقیق و تحلیلی واقع‌بینانه از سیاست‌های فرزندآوری داشته و برای آینده و افق روشن هدف‌گذاری انجام دهیم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: گزارش‌های آماری سه ماهه ثبت احوال از طرق مختلف باید اطلاع‌رسانی و در کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در این مراسم مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نیز با گرامیداشت یکصد و پنجمین سالروز تأسیس ثبت احوال تصریح کرد: پروژه‌های متعدد و آمارهای ثبتی متنوع توسط همکاران ثبت احوال ضبط و ثبت می‌شود و تأثیرات عظیم ثبت احوال در خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و ارزشمند است.

وحید خلوصی گفت: ثبت احوال در رویدادهای مختلف به ویژه ایام انتخابات آمادگی ارائه خدمات سریع و در فاصله زمانی کوتاه را به مراجعین برای دریافت مدارک هویتی و سجلی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از پیشکسوتان و رؤسای ادارات ثبت احوال با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

کد خبر 5976704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha