۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۰

«اصفهان» و «ازمیر» خواهر خوانده می‌شوند

«اصفهان» و «ازمیر» خواهر خوانده می‌شوند

اصفهان -مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان «اصفهان» و «ازمیر» در گردشگری و اقتصاد شباهت زیاد به هم دارند، امید است خواهرخواندگی این ۲ شهر به نتیجه برسد.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از طرح خواهر خواندگی اصفهان و ازمیر خبر داد و اظهار کرد: ازمیر شهر فوق العاده صنعتی است و به نوعی دروازه اروپا محسوب می‌شود و از این لحاظ به اصفهان شباهت زیادی دارد و همچنین ازمیر دارای ده شهرک صنعتی است.

وی افزود: ۲۵ هزار صنعتگر ایرانی در ازمیر فعالیت اقتصادی می‌کنند، و این موضوع مزید بر علت شد تا همکاری با ازمیر تقویت شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان گفت: گروهی از اطبا سرمایه گذاران، صنعتگران، شرکت‌های خصوصی، اعضای اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاه‌های اصفهان به عنوان بخش نیمه خصوصی به ازمیر رفتیم.

وی بیان داشت: ازمیر سایت نمایشگاهی بین المللی دارد و اگر بتوانیم از جایگاهی که ایرانیان به لحاظ اجتماعی و اقتصادی در این شهر به دست آوردند، استفاده کنیم می‌توانیم نتایج خوبی در همکاری با آنها داشته باشیم.

طحانیان گفت: با تعاملات دو طرفه مثبت که در سفر هیئت اصفهانی در آذرماه سال جاری به ازمیر رقم خورد امید است نتایج مثبت برای اصفهان داشته باشد و با اقدامات مثبت شهرداری و شورای شهر با مسئولان این شهر و همچنین شباهت زیاد ازمیر با اصفهان از حیث گردشگری و صنعتی خواهر خواندگی اصفهان و ازمیر به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: مهمترین چالش ما در تعاملات با ازمیر نبود خط مستقیم هوایی است.

کد خبر 5976719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha