۶ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۸

رییس سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

اجرای طرح جمع آوری پوشاک قاچاق از مغازه‌ها در استان سمنان

اجرای طرح جمع آوری پوشاک قاچاق از مغازه‌ها در استان سمنان

سمنان- رییس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه طرح جمع آوری پوشاک قاچاق از مغازه ها در استان اجرایی شد، گفت: تشدید بازرسی ها و برخورد با متخلفان از موارد این طرح است.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح نظارت و مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره مضرات کالاهای قاچاق تذکر داده و حتی فرموده‌اند که کالای قاچاق را تنها در مرزها نباید جست جو کرد بلکه این نوع کالاها باید تا سطح عرضه به مردم نظارت و رصد شود.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا دستورالعملی صادر کرده و در اختیار استانداری‌ها و ادارات کل صمت کشور قرار داده است، گفت: طبق این دستورالعمل برندهای قاچاق پوشاک شناسایی شده و عرضه آنها در تمام استان سمنان ممنوعیت خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مذکور به اصناف برای اطلاع رسانی به مغازه داران استان بیان کرد: اگر مغازه‌ای نشان‌های تجاری که مصداق قاچاق قرار گرفته را حتی نصب کرده باشند باید آن را جمع‌آوری کنند.

احمدی با بیان اینکه پوشاکی که با برندهای مذکور که در دستورالعمل قید شده وجود دارند و یا حتی از نام آنها برای کالای ایرانی استفاده شده نیز باید جمع‌آوری شود، ابراز کرد: در دستورالعمل جدید جلوی عرضه این دست کالاها به صورت جدی گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از یکم الی هشتم دیماه طرح تشدید نظارت بر عرضه پوشاک قاچاق با همکاری دستگاه‌های مرتبط مانند اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک و … آغاز کرده‌ایم، گفت: نظارت بر مراکز عرضه پوشاک در استان تشدید و با متخلفان این حوزه برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به استقرار چندین واحد تولید پوشاک در استان با کیفیت‌های عرضه مناسب، گفت: برای حمایت از این تولیدگران نیاز است که جلوی عرضه کالاهای قاچاق گرفته شود.

احمدی با بیان اینکه به فروشگاه‌های استان سمنان در گذشته و در بازرسی‌های قبل نیز تذکراتی داده شده است، افزود: بازرسی‌ها در سنوات اخیر بارها صورت گرفته و بارها هم به واحدهای صنفی ابلاغ شده که نباید این کالاها را عرضه کنند و لذا این طرح به قدرت در استان اجرایی می‌شود.

کد خبر 5977650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha