۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

عملکرد نوسازی مدارس در تکمیل و تجهیزمدارس تفتان ضعیف است

عملکرد نوسازی مدارس در تکمیل و تجهیزمدارس تفتان ضعیف است

تفتان- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، گفت: عملکرد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در تکمیل و تجهیز مدارس تفتان ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بروشکی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش تفتان که با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نیمه تمام ماندن و کمبود تجهیزات مدارس شهرستان تفتان، افزود: عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این زمینه ضعیف بوده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل مدارس نیمه تمام و همچنین تجهیز مدارس تفتان اقدام کند.

وی بر اهمیت و ضرورت اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در موعد مقرر تاکید کرد و ادامه داد: شورای آموزش و پرورش به‌عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه ساز رشد همه جانبه جامعه است.

بروشکی اضافه کرد: در کنار مطرح کردن مشکلات، باید راهکارها و پیشنهادات برای رفع مشکلات مطرح و در جلسات شورای آموزش و پرورش، بررسی و روی آن اقدام کارشناسی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید بازدهی و خروجی مطلوبی داشته باشد به طوری که در جلسات بعدی مصوبات جلسه قبل به صورت کامل، جامع انجام شده و راه برای انجام مصوبات جدید کاملاً هموار باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس متعهد و از نیره‌ای جهادی باشند اضافه کرد: استفاده از ظرفیت قانونی شوراها در سیاستگذاری و تصمیم گیری ها در سطح استان و شهرستان به منظور تقویت فرآیند تعلیم و تربیت در جامعه ضروی است.

آموزش و پرورش، کانون مهم دانایی است

فرماندار تفتان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون مهم تعلیم، دانایی، توانایی و خلاقیت است که می‌تواند با تربیت نیروهای ماهر و مستعد، در توسعه همه جانبه کشور نقشی بسزایی ایفا کند.

علیرضا شهنوازان نیز در این جلسه افزود: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی این نهاد آموزشی، در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد بستر مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و نیز به کارگیری همه ظرفیت‌ها گام مؤثری در راستای تحقق و پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

‌فرماندار تفتان با تأکید بر اهمیت اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش تربیت نسل‌ها را برعهده داشته و شورای آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین کند.

‌وی ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت بوده و می‌طلبد تعامل خوبی بین این نهاد و سایر دستگاه‌ها باشد.

شایان ذکر است در ادامه اعضای شورای آموزش و پرورش تفتان به بیان گزارشات، درخواست‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

کد خبر 5978201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha