۶ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سالانه ۴ میلیون تن قیر به خارج کشور صادر می‌شود

سالانه ۴ میلیون تن قیر به خارج کشور صادر می‌شود

ارومیه- رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه ۴ میلیون تن قیر از کشور به خارج صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی حیدری بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی قیر ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از قیر تولیدی کشور حدود ۲ میلیون تن برای مصرف داخلی بوده و چهار میلیون تن نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ واحد تولید کننده قیر در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ واحد گواهی استاندارد را از سوی وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده و ساماندهی باقی واحدها نیز انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم بازدید از کارخانه‌های تولیدی قیر افزود: با توجه به اینکه بزرگترین مصرف کننده قیر وزارت راه و شهرسازی است بنابراین نظارت و کنترل و تهاتر قیر در کشور به این وزارتخانه واگذار شده است.

حیدری ادامه داد: کیفیت تولیدی قیر در اولویت بوده و واحدهای تولیدی گواهینامه فنی را باید اخذ کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن کیفیت تولیدی قیر در آذربایجان‌غربی افزود: در آذربایجان‌غربی چهار مجموعه تولید کننده با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال و چهار هزار تن در روز در حال فعالیت است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از این میزان قیر تولیدی ۲۵۰ هزار تن مصرف استان و باقی صادراتی است، یادآور شد: مجموعه‌های دیگری نیز درخواست تولید و راه‌اندازی مرکز قیر دارند که درخواست آنها در دست بررسی است.

وی افزود: تولید قیر در آذربایجان‌غربی طبق استانداردهای بین المللی است و صادرات به سه کشور ارمنستان، ترکیه و گرجستان و استان‌های همجوار انجام می‌شود و بر اساس استانداردهای لازم کیفیت مورد تاکید را دارا است.

کد خبر 5978580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha