۷ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۳

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان:

یک محکوم به قصاص در زنجان از دار مجازات رهایی یافت

یک محکوم به قصاص در زنجان از دار مجازات رهایی یافت

زنجان-دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان گفت: یک قاتل با تلاش و پیگیری همکاران دادسرا در پای چوبه دار و قبل از اجرای حکم با عفو و رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز عباسی گفت: حکم قصاص این فرد پس از تنفیذ در دیوان عالی کشور مقرر بود صبح دیروز اجرا شود اما قبل از اجرا با تلاش و پیگیری همکاران دادسرا در محل اجرای حکم به اخذ رضایت از اولیای دم منجر شد و قاتل از چوبه دار نجات یافت.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ گذشت و سازش که مورد تأکید دین مبین اسلام و یک ارزش محسوب می‌شود از رویکردهای دادسرای زنجان است که جا دارد از تلاش همکاران و گذشت اولیای دم قدردانی کنیم.

عباسی تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری را رسالت ارزشمندی برای کارکنان دستگاه قضا به ویژه شوراهای حل اختلاف، عنوان کرد و افزود: این شوراها با بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند، معتمد و ریش سفید، برای برقراری صلح و سازش و ترغیب همنوعان به گذشت، گام مهمی بر می‌دارند.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان افزود: ثمرات این اقدامات، علاوه بر آنکه در جامعه، مشهود است، نزد خداوند متعال هم اجر فراوانی دارد.

عباسی گفت: عفو، گذشت و بخشش، یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار است که در صورت توجه به آنها بخش قابل توجهی از پرونده‌های محاکم قضائی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 5978735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha