۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

رییس دانشگاه فرهنگیان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت تبیین راهکارهای ترویج اقامه نماز به دانشجو معلمان

ضرورت تبیین راهکارهای ترویج اقامه نماز به دانشجو معلمان

زنجان-رییس دانشگاه فرهنگیان زنجان گفت: سی امین اجلاسیه نماز بر نسل نو با تاکید بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه تمرکز دارد و تبیین راهکارهای ترویج اقامه نماز به دانشجو معلمان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه الله وردی به برگزاری دوره آموزشی روش‌های نوین جذب نسل نو به نماز به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان زنجان اشاره کرد و گفت: سی امین اجلاس سراسری نماز به حلقه‌های میانی یعنی خانواده، مدرسه و دانشگاه تاکید دارد، از این رو با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید معارف و حوزه‌های علمیه راهکارهای دعوت نسل نو به نماز برای شرکت کنندگان تبیین شد.

وی افزود: سی امین اجلاسیه نماز بر نسل نو با تاکید بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه تمرکز دارد و در این بین نقش دانشگاه‌ها بالاخص دانشگاه فرهنگیان مهم است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با یادآوری اینکه دانشجو معلمان به عنوان معلمان آینده این نظام در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شوند، تصریح کرد: هر یک از این دانشجو معلمان به مدت ۳۰ سال با دانش آموزان همراه خواهند بود و نقش سازنده‌ای در تربیت آینده سازان نظام دارند.

الله وردی با یادآوری اینکه شرایط امروز جامعه قابل مقایسه با دوران قبل نیست و فرزندان علاوه بر خانواده از رسانه و جامعه الگوپذیر هستند، خاطرنشان کرد: از این رو لازم است تا ارکان مؤثر در الگوپذیری فرزندان شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه دروس آکادمیک و توجه به محتوای دروس در دانشگاه‌ها باید به وظیفه تربیتی نیز توجه شود، تصریح کرد: لازم است در دانشگاه‌ها، ساعات فراقت از تحصیل یا فوق برنامه را به مسائلی اختصاص دهند که جزو موضوعات دینی ما است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان از نماز به عنوان یکی از موضوعات مهم در دین مبین اسلام یاد کرد و گفت: در دانشگاه فرهنگیان زنجان در آستانه سی امین اجلاس سراسری نماز دوره‌های آموزشی با موضوع نماز برای دانشجو معلمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی روش‌های نوین جذب نسل نو به نماز به شرکت کنندگان ارائه شد، تصریح کرد: از آنجایی که این اجلاسیه به حلقه‌های میانی یعنی خانواده، مدرسه و دانشگاه تاکید دارد، با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید معارف و حوزه‌های علمیه راهکارهای دعوت نسل نو به نماز برای دانشجو معلمان تبیین شد.

الله وردی با یادآوری اینکه در برنامه‌های فوق برنامه همه دانشجویان شرکت نمی‌کنند، افزود: از این رو لازم است تا درسی با موضوع نماز در سرفصل‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان گنجانده شود تا تمام دانشجویان در رشته‌های الهیات، زبان، آموزش ابتدایی، امور تربیتی و مشاوره با فرهنگ ترویج نماز آشنا شوند.

به گفته وی، هر یک از دانشجو معلمان اگر بتوانند با راهکارهای دعوت نسل نو به نماز آشنا شوند در مرحله نخست از خانواده و در مرحله بعدی دانش آموزان مدارس را به نماز دعوت خواهند کرد.

کد خبر 5978790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha