۷ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی:

حق آبه تالاب‌های آذربایجان غربی به صورت حداکثری اختصاص می‌یابد

حق آبه تالاب‌های آذربایجان غربی به صورت حداکثری اختصاص می‌یابد

ارومیه- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، عملیات اجرایی رهاسازی آب به تالاب‌های استان آغاز شده است و تا آبگیری حداکثری تالاب‌ها ادامه خواهد یافت.

سعید شهند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس مصوبات کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، آبگیری همه تالاب‌های آذربایجان غربی همزمان با پایان فصل کشاورزی آغاز شده است.

وی افزود: تمامی سردهنه های کشاورزی در مسیر انتقال آب به تالاب‌ها بسته شده است و آب رهاسازی شده به صورت کامل وارد تالاب‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۶۷ میلیون متر مکعبی حق آبه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: با وجود کاهش میزان بارندگی در استان به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، تمامی تالاب‌های استان به ویژه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت حداکثری آبگیری می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که وضعیت بارندگی در روزهای آینده مناسب باشد این میزان حق آبه تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

شهند آبگیری و احیای تالاب‌های استان را به عنوان زیستگاه‌های مهم از نظر تنوع زیستی حائز اهمیت زیادی دانست و گفت: تالاب‌های استان آذربایجان غربی زیستگاه دائمی و فصلی هزاران پرنده مهاجر هستند و آبگیری به موقع این تالاب‌ها موجب پویایی و جریان یافتن زندگی حیات وحش در این زیستگاه‌ها می‌شود.

کد خبر 5979226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha