۸ دی ۱۴۰۲، ۷:۴۶

به همت خیران مدرسه‌ساز انجام شد؛

افتتاح مرکز جامع سنجش، پیشگیری و مداخله بهنگام اردبیل

افتتاح مرکز جامع سنجش، پیشگیری و مداخله بهنگام اردبیل

اردبیل- به همت خیران مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش استان اردبیل مرکز جامع سنجش، پیشگیری و مداخله بهنگام اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه مرکز جامع سنجش پیشگیری و مداخله بهنگام اردبیل افتتاح شد که ساختمان این مرکز به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز اردبیل در اختیار اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قرار گرفته و به عنوان مرکز جامع اصلی وظیفه نظارت بر عملکرد مراکز ۲۵ گانه شهرستان‌های استان را عهده‌دار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آئین افتتاح این مرکز، با قدردانی از همراهی خیرین مدرسه‌ساز استان در راه‌اندازی این مرکز جامع اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی توجه به سنجش بدو تحصیل دانش‌آموزان است که در یک سال گذشته تعداد این مراکز در استان اردبیل از ۱۰ به ۲۵ افزایش داشته و تلاش می‌کنیم سنجش دانش‌آموزان استان اردبیل بدون هیچ محدودیتی به نحوه احسن انجام شود.

کلام‌الله صفری تصریح کرد: استقرار برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است که بخش اعظمی از این برنامه در مراکز سنجش تحقق می‌یابد.

وی گفت: هدف از تشکیل این مرکز نیز شناخت دقیق نیازها و ویژگی‌های رشدی و ظرفیت‌های جسمانی و روانشناختی کودکان و دانش‌آموزان است.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز افزود: مأموریت اصلی مراکز سنجش غربالگری، تشخیص، مشاوره و پیشگیری مربوط به کودکان و دانش‌آموزان است که هدف از آن ارتقای سطح یادگیری و عملکرد تحصیلی فردی و اجتماعی کودکان است.

محمد شفائی خاطرنشان کرد: ارتقای مستمر شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان، معلمان، کارکنان و توانمندسازی خانواده‌ها برای شناخت ویژگی‌های رشدی کودکان از دیگر برنامه‌های این مرکز جامع است.

کد خبر 5979303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha