۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

ورود موشک مرموز به حریم هوایی لهستان؛ کی‌یف دوباره گاف داد؟

ورود موشک مرموز به حریم هوایی لهستان؛ کی‌یف دوباره گاف داد؟

ارتش لهستان مدعی شده که یک موشک روسی از سمت اوکراین وارد حریم هوایی ورشو شده و سپس به آسمان کی‌یف بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویِسلاو کوکولا، فرمانده کل نیروهای مسلح لهستان در یک نشست خبری مدعی شد که یک موشک روسی از سمت اوکراین وارد حریم هوایی لهستان شده و سپس به آسمان اوکراین بازگشته است.

به گفته کوکولا، این شیء بامداد دیروز حدود ۴۰ کیلومتر در حریم هوایی لهستان پرواز کرده است.

وی مدعی شد: همه شواهد حاکی از آن است که یک موشک روسی به حریم هوایی لهستان وارد شده است. جنگنده‌ها برای رهگیری این شیء اعزام شدند اما نتوانستند پیش از خروج آن از حریم هوایی ما، به آن برسند.

ورشو هیچ مدرکی مبنی بر اینکه منشا این موشک روسیه بوده است، ارائه نکرد. پارسال نیز اتفاقی مشابه رخ داده بود که بعدها مشخص شد که سامانه پدافند هوایی اوکراین دچار نقص شده و موشکی را به سمت ورشو شلیک کرده بود.

ورود غیرقانونی این موشک به حریم هوایی لهستان در بحبوحه موج شدید حملات موشکی و پهپادی روسیه به اهدافی در سراسر اوکراین، رخ داده است. وزارت دفاع روسیه این حملات را «گسترده» توصیف و اعلام کرده است که هدف این حملات، «فرودگاه‌های نظامی، انبارهای مهمات، پادگان‌ها و سایر تاسیسات نظامی است.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به این ادعای لهستان، از مقصر دانستن مسکو خودداری کرد و گفت که این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا «تا زمان روشن شدن حقیقت، گوش به زنگ خواهد بود.»

کوکولا گفته است که این موشک از مرز لهستان در مجاورت روستای «پشوودوف» عبور کرده است. در جریان حادثه مشابهی که پارسال رخ داد، دو کشاورز در همین روستا کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در ابتدا روسیه را مقصر خواند و از ناتو خواست تا واکنش نشان بدهد اما این ائتلاف اندکی بعد اذعان کرد که موشک مورد نظر منشاء اوکراینی داشته است.

کد خبر 5980207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha