۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

اجتماع فرزندان حاج قاسم سلیمانی در بندرعباس برگزار شد

اجتماع فرزندان حاج قاسم سلیمانی در بندرعباس برگزار شد

بندرعباس - مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: اجتماع فرزندان حاج قاسم مصداق بارز آشنایی دانش آموزان با گنجینه دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل در اجتماع فرزندان حاج قاسم با مشارکت پرشور دانش آموزان هرمزگانی در کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: حضور پرشور دانش آموزان در اجتماع فرزندان حاج قاسم نشان از فرهنگ درونی شده و آشنایی دانش آموزان استان با مصداق بارز گنجینه‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: همزمان با چهارمین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همزمانی با شهادت سید رضی موسوی در حمله رژیم غاصب اشغالگر قدس به حومه دمشق، گردهمایی عظیم دانش آموزان در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور با عنوان «اجتماع فرزندان حاج قاسم» درمناطق ۲۳ گانه و در شهر بندرعباس در کانون فرهنگی تربیتی غدیر، صورت گرفت که به حمد الله با استقبال خود جوش و گسترده دانش آموزان همراه بود و این نشان از فرهنگ درونی شده و آشنایی دانش آموزان استان با مصداق بارز گنجینه‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در خصوص سایر برنامه‌های اجرا شده در سطح مدارس بیان کرد: در ده روز گذشته، با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت پذیری و زندگی شهدا به ویژه شهید قاسم سلیمانی و شهدای بومی استان، برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی پویش‌های محلی، نمایشگاه‌های مذهبی، اجرای مسابقات مختلف در قالب دلنوشته و شعر و سرود و مسابقات ورزشی و زورخانه ای، برگزار شد که فضای مدارس حالتی دینی و معنوی به خود گرفت؛ دانش آموزان با شرکت در پویش مهر ریاست جمهوری در راستای خردورزی خود گام برمی دارند.

محمود غیبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در بیان ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی به شجاعت، دلیری، سلحشوری، اخلاص، ولایت مداری، تعهد و معنویت، سختکوشی، تأثیرگذاری و علاقه به فرهنگ و هنر اشاره کرد و رژیم غاصب صهیونیست را در شهادت حاج قاسم سلیمانی و هم رزم ایشان سردار رضی موسی محکوم کرد.

غیبی در ادامه آمریکا و اسرائیل غاصب را دولتی تروریستی خواند که تا کنون باعث و بانی شهادت ۲۰ هزارفلسطینی بی گناه که غالب آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، دانست.

وی در ادامه و در خطاب به دانش آموزان نقش آنان را در توسعه و پیشرفت استان مهم و به برنامه‌های فرهنگی لازم الاجرا توسط دانش آموزان و در مدارس از جمله اقامه نماز اول وقت و شرکت در اردوهای دانش آموزی و عضویت در تشکل‌های مختلف دانش آموزی از جمله اتحادیه دانش آموزی، هلال احمر، شورای دانش آموزی و خبرگزاری پانا، شرکت در مسابقات و پویش‌های دانش آموزی پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان در راستای افزایش خردورزی خود به مطالعه و پرسش و پاسخ با دانش آموزان دیگر بپردازند و با مراجعه به سامانه نورینو در پویش مهر ریاست جمهوری شرکت نمایند و روایت‌های پیشرفت خود از جمهوری اسلامی ایران را در قالب‌های متنوع بیان کنند و با یکدیگر به اشتراک گذارند.

طی این اجتماع دانش آموزان به اجرای سرود نسل آرمانی پرداختند و با خوانش میثاق نامه و دلنوشته های خود با آرمانهای سردار شهید پیمان بستند.

کد خبر 5980301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha