۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳

مدیرکل کمیته امداد بوشهر خبر داد؛

حمایت ۶۷ نفر حامی خارج کشور از ایتام کمیته امداد بوشهر

حمایت ۶۷ نفر حامی خارج کشور از ایتام کمیته امداد بوشهر

بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از حمایت ۶۷ نفر حامی ایرانی خارج از کشور از کودکان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ایرانیان، خیرین و خیریه‌های خارج از کشور به عنوان منابع و سرمایه‌های انسانی ارزشمند، تأثیر گذار و غیر قابل انکار، دارای اهمیت ویژه هستند.

وی افزود: توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی ایرانیان مقیم کشورهای دیگر و علاقه مندی آنها به مشارکت در امور خیریه به گونه‌ای است که در مواردی با تشکیل هسته‌های خودجوش و یا تأسیس انجمن‌ها و مؤسسات خیریه زمینه سهیم شدن خیریه و خیراندیشانی از دیگر ملت‌ها را نیز فراهم آوردند.

روشن بیان کرد: ۶۷ نفر از حامیان ایرانی خارج از کشور حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر را بر عهده گرفتند و ماهیانه مبالغی را به حساب مستقیم این فرزندان پرداخت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری این تعداد حامی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در زمینه‌های طرح اکرام ایتام و محسنین (فرزندان غیر یتیم محروم) کمک کردند که نسبت به دوره مشابه ۹۱ درصد رشد داشته است.

روشن در خصوص چگونگی مصرف این کمک‌های جذب شده گفت: این کمک‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه‏، کمک به معیشت، بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، تأمین و یا بازسازی مسکن نیازمندان و … در جهت رفع نیازمندی‌های مددجویان معزز هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: ایرانیان نوع دوست مقیم خارج از کشور همگام با ایرانیان داخل کشور می‌توانند در زمینه‌های مورد نظر خود به هموطنان نیازمند کمک کنند.

کد خبر 5980361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha