۹ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

استاد حوزه و دانشگاه:

رویداد «شهید اردهال» مصداق جهاد تبیین است

رویداد «شهید اردهال» مصداق جهاد تبیین است

کاشان - استاد حوزه و دانشگاه گفت: رویداد «شهید اردهال» با ابزار هنر در انتقال مفاهیم ارزشی و مذهبی مصداق جهاد تبیین در راستای معرفی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) است.

حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی در حاشیه بازدید از دومین روز برگزاری رویداد «شهید اردهال» در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مباحث جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر که جهاد کبیر همان جهاد تبیین است، اظهار داشت: رویداد هنری شهید اردهال مصداق جهاد تبیین در راستای معرفی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) و بیان زیبایی‌ها و معارف دین در قالب‌های جذاب و زیبای هنری برای انتقال به نسل آینده است.

وی به عنوان یکی از ارادتمندان سلطانعلی بن محمد باقر (ع)، سفیر ولایت در منطقه کاشان که در حوزه نظم و نثر برای معرفی این امامزاده تولید اثر داشته است، ابراز داشت: شاید یکی از علت‌هایی که شهید اردهال همانند سایر امامزادگان به خوبی به دنیای تشییع معرفی نشد برای اینست که رسالت ما در جهاد تبیین کمتر انجام شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اما خوشبختانه اکنون برگزاری رویداد شهید اردهال با حضور هنرمندان و اساتید برجسته کشور بویژه شرکت کنندگان جوان و ولایی هنرمند از سراسر کشور علاوه بر کاشان در این رویداد برای تولید آثار گرافیکی در قالب پرچم و کتیبه بهترین رمز، راه و روش برای معرفی آن حضرت به جهان تشییع است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان رویداد شهید اردهال و ارزیابی مثبت از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری گفت: اکنون هنر بهترین زبان و ابزار رسانه و مبلغ برای مفاهیم ارزشی و دینی است که در رشته‌های مختلف باید از آن بهره‌مند شد.

کد خبر 5980682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha