۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱:۳۵

معاون جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تشریح فواید طرح جهش تولید در دیم‌زارها

تشریح فواید طرح جهش تولید در دیم‌زارها

خرم‌آباد - معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تشریح فواید طرح جهش تولید در دیم‌زارها، از تولید ۱۸ هزار تن محصول گلخانه‌ای در این استان خبر داد.

جهان‌بخش دولتشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار لرستان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، این طرح در ۲۶۷ هکتار از اراضی استان اجرا شد.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان به ۶۰۰ هکتار می‌رسد

وی عنوان کرد: این عدد در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ هکتار بوده و هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲ در استان نیز ۶۰۰ هکتار است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: اگر این ۶۰۰ هکتار در استان تحقق پیدا کند، نسبت به سال اول دولت سیزدهم، حدود ۱۲۵ درصد افزایش سطح زیر کشت توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را خواهیم داشت.

دولتشاه، افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۲۲۴ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان بوده است.

وی، افزود: این عدد در سال ۱۴۰۱، به پنج هزار و ۷۸۶ هکتار افزایش پیدا کرده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری ما در سال جاری شش هزار و ۱۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی بوده است، عنوان کرد: با این اوصاف سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان طی امسال نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

تولید ۱۸ هزار تن محصولات گلخانه‌ای

شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان، گفت: در سال ۱۴۰۰، سطح زیر کشت گلخانه‌های استان حدود ۷۵ هکتار بوده است.

وی، بیان داشت: این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۸ هکتار افزایش پیدا کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان طی امسال ۱۴۰ هکتار بوده است، افزود: در این راستا نیز نسبت به سال اول فعالیت دولت سیزدهم ۸۷ درصد افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها را در استان داشته‌ایم.

دولتشاه میزان تولیدات لرستان در بخش گیاهان دارویی استان در سال ۱۴۰۰ را ۱۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ هزار تن رسیده است.

وی گفت: همچنین میزان تولیدات گلخانه‌ای استان در سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار تن بوده که این عدد در سال ۱۴۰۲، به ۱۸ هزار تن رسیده است.

تشریح فواید طرح جهش تولید در دیم‌زارها

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، گفت: افزایش تولید انواع محصولات دیم در واحد سطح، پایداری تولید، بهبود وضعیت معیشت کشاورزان، افزایش اشتغال در روستاها، تأمین امنیت غذایی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش ماده آلی خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، صرفه‌جویی در مصرف منابع آب‌های زیرزمینی و… از جمله اهداف این طرح به شمار می‌آید.

دولتشاه، بیان داشت: سطح زیر کشت اجرای این طرح در سال گذشته حدود ۳۵۰ هزار هکتار در استان بود که این عدد طی امسال به ۳۷۰ هزار هکتار رسیده است.

وی تأکید کرد: این ۳۷۰ هزار هکتار، شامل ۲۰۰ هزار هکتار گندم، ۷۴ هزار هکتار ج و،۲۲ هزار هکتار نخود، ۱۵ هزار هکتار عدس، ۳۷ هزار هکتار دانه‌های روغنی، ۱۹ هزار هکتار گیاهان علوفه‌ای و سه هزار هکتار گیاهان دارویی است.

کد خبر 5980897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha