۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸

استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

احیای ۴۰۵ واحد اقتصادی در خراسان جنوبی

احیای ۴۰۵ واحد اقتصادی در خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت:از سال گذشته تا کنون ۴۰۵ واحداقتصادی راکد یا نیمه فعال استان احیا و ظرفیت اسمی فعالیت آنها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم در استان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به استان از جمله این اتفاقات مثبت در دولت مردمی سیزدهم بوده است، تصریح کرد: با میزان ۸ هزار میلیارد تومان این پروژه در استان فعال بوده که در هفته دولت یا نهایت دهه فجر سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان گفت: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ شاهد مرحله چهارم این پروژه خواهیم بود که بحث لوله گذاری است.

قناعت با اشاره به اینکه در حوزه راه آهن با حضور آیت الله رئیسی در مورخ ۱۵ شهریورماه در استان شاهد آغاز عملیات اجرای آن بودیم، افزود: تقریباً مسافت این خط از جنوب به شمال به میزان ۹۹۱ کیلومتر بوده که ۴۳۲ کیلومتر در خاک استان خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: این میزان به ۱۵ قطعه تقسیم شد که اکثر آن فعال بوده و برخی ها در آینده فعال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکل اصلی این پروژه بزرگ تأمین اعتبار آن بود که با همکاری سران قوا و استجازه مقام معظم رهبری تامین مالی از طریق تهاتر نفتی در حال انجام است.

قناعت با بیان اینکه در حال حاضر دو ابر پروژه و یک نیم ابر پروژه در استان فعال است، یادآور شد: اتفاقات خوبی در طرح نهضت ملی مسکن در استان رقم خورده به طوری که خراسان جنوبی جزو استان ها اول تا دوم در تأمین زمین برای این نهضت بوده و در دهه فجر شاهد افتتاح های خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به توجه به شهرک های صنعتی گفت: احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان و در فردوس که در دستور کار بوده و همچین افتتاح پست های ۱۳۲ ولت در چند شهر استان از جمله این توجهات در بوده است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از اتفاقات خوبی که دو روز گذشته در شهر اسدیه اتفاق افتاد را راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی دانست و افزود: این کارخانه که ۱۰ سال گذشته به دلایل مختلف از جمله عدم سوء مدیریت، عدم ارتقای دستگاه ها، عدم تهیه مواد اولیه و اختلاف بین سهام داران از سال ۹۲ به تعطیلی کامل درآمده بود و مردم تعصب خاصی نسبت به این کارخانه داشته و یکی از درخواست های مردم از دولت بوده راه اندازی مجدد شد.

قناعت یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت سیزدهم در استان را احیای شرکت ها و واحدهای اقتصادی راکد یا نیمه راکد استان عنوان کرد و بیان داشت: این نهضت در استان از سال گذشته شکل گرفت و از ابتدای سال گذشته تا شهریورماه ۱۴۰۲ حدود ۴۰۵ واحد اقتصادی راکد و نیمه راکد فعال و یا به ظرفیت اسمیشان افزوده شد که استان از این نظر با توجه به شاخص های کشوری رتبه دوم را در این حوزه کسب کرد.

وی ادامه داد: هنوز برخی از واحدها را نتوانسته ایم فعال کنیم ولی روند خوبی داشته که آن را با این شدت و با توجه به عزم و اراده ای که در دولت وجود داشته و فضای تعاملی و تیمی که در استان وجود دارد ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5981145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha