۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

در بودجه سال آینده؛

۵۰ درصد درآمد کشور از محل مالیات خواهد بود

 ۵۰ درصد درآمد کشور از محل مالیات خواهد بود

قزوین- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد منابع دولت در بودجه سال آینده از محل مالیات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فردوسی پیش از ظهر یکشنبه در معارفه سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی استان قزوین اظهار کرد: دریافت مالیات از مودیان باید بر پایه احترام و تسهیل امورات باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد منابع دولت در بودجه سال آینده از محل مالیات است، افزود: این سهم در سال جاری حدود ۴۰ درصد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور بیان کرد: با تحقق این میزان مالیات شاهد عبور از اقتصاد تک محصولی و اتکا به نفت در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: باید از حالت سنتی به اتوماسیون و سامانه‌های شفاف تغییر شکل دهیم تا علاوه بر تسهیل امور برای مودیان شاهد شفافیت و مقابله با فرارهای مالیاتی باشیم.

فردوسی یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز را گزارش شفاف به مردم دانست و عنوان کرد: مردم حق دارند محل هزینه کرد و عوائد مالیات‌هایی همچون ارزش افزوده را که پرداخت می‌کنند بدانند.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات عزیزالله عباسپور، سید محمود موسوی صانع به عنوان سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی معرفی شد.

کد خبر 5981240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha