۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷

معاون دادستان کهگیلویه و بویراحمد:

۲۲۹میلیارد تومان برای شاکیان پرونده بهمئی واریز شد

۲۲۹میلیارد تومان برای شاکیان پرونده بهمئی واریز شد

یاسوج- معاون دادستان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پرونده کثیرالشاکی صندوق بهمئی و لنده تا کنون در دو مرحله کلی ۲۲۹ میلیارد تومان در اسفندماه برای ۱۳ هزار و ۵۲ نفر واریز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید نادریان بعدازظهر یکشنبه در نشست مجازی با اقشار مختلف مردم استان افزود: همچنین در مرحله بعدی، وضعیت دو هزار نفر دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت و ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نیز برای این تعداد واریز شد.

وی بیان داشت: در تیرماه ۱۴۰۲ نیز با رسیدگی و ارزیابی بیشتر مبلغ سه میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان و در مردادماه ۱۴۰۲ نیز برای ۵۴ حساب دیگر باقی‌مانده نیز دو میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت شد.

نادریان با بیان اینکه در مجموع در مرحله اول ۲۵۴ میلیارد تومان و در مرحله دوم نیز ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۵ هزار نفر واریزی داشتیم، گفت: بخش دیگر مبالغ نیز از محل فروش اوراق بهادار تأمین شده است که با پیگیری‌های زیادی که انجام شد، این مبلغ نیز به حساب مال‌باختگان واریز شد.

وی افزود: همچنین آنچه که به‌عنوان سهام توسط این شرکت خریداری شده و در حال عملیات بورسی بود، در یک سبد مشخص قرار گرفت که این سهام فقط در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار است.

نادریان تصریح کرد: این شرکت یک شرکت مستقل بود و سهام متهم در این شرکت در معرض فروش قرار گرفت و همه شهروندان می‌توانند صحت اقدامات را در تابلو بورس با نمادهای مختلف مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه سهم‌های این شرکت شکسته شده و در بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شده بود، گفت: این سهام در شرکت‌های مختلف تجمیع شد و در دو مرحله، این سهام در تابلو سراسری به نمایش گذاشته شد اما متأسفانه خریداری نداشت.

نادریان تصریح کرد: اولین آگهی در ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ منتشر شد که قیمت‌گذاری توسط شرکت سپرده‌گذاری انجام شد اما مشتری وجود نداشت و یک نفر نیز خریدار نداشت.

وی افزود: مکاتبات با شرکت فرا بورس انجام شد تا روند فروش مورد تأکید قرار گیرد که با بیان کثیر الاشاکی بودن و سرگردانی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر شاکی ارسال شد که این مهم برای شرکت بورس نیز احصا شود.

نادریان اظهار داشت: بخشی دیگر از سهام متهم، بحث سهام غیر بورسی است که در ماه جاری نیز در این خصوص جلساتی با تهران در خصوص رفع مشکلات این سهام داشتیم و در خصوص سهام غیر بورسی متهم با عنوان شرکت برنج، مکاتباتی با سهام‌داران مدیریتی کلان ارسال شد که این امر اکنون در دست بررسی است.

وی افزود: کارشناسان این پرونده به شکل شبانه‌روزی بدون دریافت ریالی در روند رسیدگی به این پرونده همت گماشتند و در این پرونده دو سامانه طراحی شد که شهروندان از طریق گوشی تلفن همراه ثبت شکایت کردند و بخش زیادی از کار روند قضائی تسهیل و اموال منقول و غیرمنقول متهم این پرونده پس از شناسایی در قالب آگهی فروش پنج دستگاه خودروی سواری شناسایی و توقیف و همه به مرکز استان منتقل شد.

نادریان بیان داشت: یک هیئت سه نفره نیز از کانون رسمی کارشناسان دادگستری انتخاب شدند و خودروها با قیمت روز با همکاری اتحادیه خودروسازان قیمت‌گذاری و روند مزایده در روزهای آینده برگزار خواهد شد و باید روند پرداختی از محل فروش خودروها بین همه مال‌باختگان به طور مساوی تقسیم شود.

وی تصریح کرد: اموال متهم در شهرستان بهمئی نیز یک باب منزل مسکونی و چند قطعه زمین بود که توسط دادستانی شهرستان بهمئی شناسایی و با هیئت سه نفره قیمت‌گذاری شد.

کد خبر 5981658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آبانگاه IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      4 0
      سلام و خدا قوت به عزیزان زحمت کش در بخش دادگستری. زحمت بسیار کشیدید، خدا قوت به شما
    • چ چ IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      3 1
      اتفاقا قوه قضاییه درچنین پرونده هایی که شاکیان براساس حرص وطمع ودریافت سود حرام بدون هیچگونه بررسی جوانب وارد این شرکتهای هرمی میشوند وقتی میفهمند مالشان رفته یاد شکایت میافتند؟ چرا قبلش درفکر صحت سنجی نبودند چرا دنبال تاییدات شرکت ازمراجع قانونی نبودند؟شاکیان هم بایدمجازات شوند