۱۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان:

یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی ناسالم در اردستان معدوم شد

یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی ناسالم در اردستان معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی ناسالم از چرخه مصرف انسانی در کشتارگاه مشترک دام اردستان حذف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید راعی شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار و ۸۱۹ رأس دام سبک و ۳۱۰ رأس دام سنگین در کشتارگاه دام مشترک اردستان-زواره با نظارت بهداشتی کشتار شده است.

وی افزود: مقدار ۱ هزار و ۸۷۱ کیلوگرم فراورده خام دامی ناسالم از چرخه مصرف انسانی توسط ناظر بهداشتی حذف شد و در این بین چهار رأس دام سبک و یک نفر شتر بالغ به صورت کامل و همچنین بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع احشای خوراکی دامی ناسالم معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: شهروندان فراورده‌های خام دامی را تنها از مراکز معتبر که اقدام به عرضه گوشت قرمز تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه نمایند و لازم است که فرآورده‌های خام دامی دارای مهر و لیبل بهداشتی واجد تاریخ و نوع حیوان کشتار شده باشد.

راعی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فراورده‌های خام دامی از جمله کشتار و بسته بندی غیر مجاز با شماره تماس سراسری ۱۵۱۲ سازمان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

کد خبر 5981748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha