۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

۲۵۴۴ برنامه در ایام روز زن در گلستان برگزار می شود

۲۵۴۴ برنامه در ایام روز زن در گلستان برگزار می شود

گرگان- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری دو هزار و ۵۴۴ برنامه در ایام روز زن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزاده رجبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از تهیه اطلس جامع زنان استان خبر داد و اظهار کرد: این موضوع چند سالی است در دست تدوین قرار گرفته بود و هم اکنون به پایان رسیده و در مراسم هفته گرامیداشت مقام زن رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به شدت با مشکلات آماری در حوزه زنان روبرو بوده‌ایم، افزود: این اطلس به بررسی مشکلات و چالش‌ها و فرصت‌ها و همچنین ظرفیت‌های حوزه زنان استان پرداخته است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: بر اساس داده‌های آماری می‌توان تصمیمات بهتری در حوزه زنان استان گرفت.

وی یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت مقام زن در این ایام ۲ هزار و ۵۴۴ برنامه در استان برگزار خواهیم کرد که از مهم‌ترین برنامه‌های این ۱۷۱ همایش، ۱۸۷ نشست و ۲۹۳ مراسم تقدیر و تجلیل است.

رجبی در رابطه با پرداخت تسهیلات ازدواج در استان نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد ازدواج داشته‌ایم که ۱۸ هزار و ۲۰۴ مورد تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در استان ۴ مرکز تسهیل گری ازدواج در استان ایجاد شده که ۳ مرکز در گرگان و یک مرکز دیگر در بندر ترکمن است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری از ابتدای سال تا کنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ ولادت داشتیم که ۴/۶ دهم درصد رشد داشته است و ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ناباروری ۱۵۱ نفر در مرکز ناباروری نهال گرگان خدمات رایگان دریافت کرده‌اند، افزود: یکهزار و ۸۷۸ نسخه ناباروری حمایت شده که تحت بیمه قرار داشتند.

رجبی اظهار کرد: در رابطه با حمایت از مادران شیرده سرپرست خانوار یا همان طرح یسنا تعداد ۵ هزار و ۷۱۹ مادر از دهک‌های یک تا هفت مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز می‌شود

کد خبر 5982193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha